Am facut o captura cu schema electrica a AC-ului din manual.
Banuiesc ca ce ai facut tu a fost sa legi firul verde cu dunga neagra (DK GRN/BLK in schema) la baterie ca sa testezi compresorul. Corect?
Nu recomand asta ca solutie pe termen lung intrucat risti sa iei foc. Ai putea sa pui buton cu releu si siguranta pt protectie, dar totusi o vad ca o solutie riscanta.
Ca sa vezi de unde se trage problema ai nevoie de un multimetru/lampa de control. Mai jos voi scrie pasii pentru multimetru:
1. Verifica sigurantele Ef14, Ef19 si Ef6.
2. Verifica ca intrerupatorul dual de presiune functioneaza corect -> urmareste firul de la compresor DK GRN/BLK din schema pana gasesti intrerupatorul dual de presiune. Masoara cu multimetrul tensiunea la pinul 1 si pinul 2 ai intrerupatorului. Daca un fir are 12V si unul are 0V inseamna ca trebuie sa trebuie sa schimbi intrerupatorul. Daca nu, vezi pasul 3.
3. Verifica ca releu compresor AC functioneaza corect (ai spus ca ai facut schimb cu un alt releu, dar trebuie sa testezi si daca vine semnalul de comanda): pune un deget pe el si roaga pe cineva sa apese butonul de AC. Daca se simte la deget ca cupleaza inseamna ca vine comanda OK.
4. Daca nu cupleaza, inseamna ca cel mai probabil firul DK GRN/WHT (verde cu dunga alba) este intrerupt sau ECM nu da comanda de pornire. Ca sa verifici, poti pune un fir subtire (curentul de comanda e mic) intre masa bateriei si pinul 85 al releului, apoi pui releul la loc in soclu.
5. Daca dupa ce ai ai pus firul functioneaza, atunci inseamna ca nu vine comanda de la ECM, cel mai probabil din cauza firului DK GRN/WHT. Deci trebuie sa verifici cu multimetrul pus pe setarea de rezistenta sau pe beeper care este rezistenta firului intre soclul releului (in dreptul pinului 85) si pinul 51 al ECM.
6. Daca rezistenta este aproape de zero Ohm, atunci cablul e OK. Daca nu, inseamna ca trebuie sa pui un fir in paralel firul sau sa gasesti locul unde firul e intrerupt (ar putea fi soclul releului de vina sau legatura soclu-panou sigurante) si sa il repari.
7. Daca cablul de la pctul 5 e OK, atunci ECM nu da comanda si in acest caz trebuie sa verifici de ce nu se intampla asta, cel mai posibil poate fi legatura dintre modulul ce comanda din bord. Aici m-as duce la un electrician ptr ca sunt multe de demontat.
8. Cam asta as face in prima faza, nu ar trebui sa iti ia mai mult de 30min ca sa faci toate verificarile. Dupa ce le faci, daca imi scrii aici rezultatele te pot ajuta in continuare cu depanarea (pe forum, din pacate nu am timp sa te ajut "fizic").
Stiu ca utilizatorul maseluta se ocupa cu electrice, vezi daca te poate ajuta.