Masina este un proiect de strada, de asta am si pastrat roti pe 13 si o suspensie suficient de permisiva. Avem drumurile care la avem asa ca am actionat in consecinta. Pot intra cu ea inclusiv pe teren fara asfalt, momentan fiind doar cu vreo 2 cm mai joasa decat stock. De condus o conduc eu si ocazional amicul ce imi lucreaza la ea. Ca ne mai dam si pe la drag racing, asta e altceva, acolo mergem mai mult pt expunerea masinilor noastre care sunt 'mai altfel', chiar daca nu's facute neaparat sa castige.
Cat despre viteze maxime, nu stiu, poate iau o masina capabiloa de 200+, in RO avem maxim 130, dar vreau sa ma duc cu ea in Germania. Singurul mod in care s-ar putea face ce zici tu ar fi soft-uri personalizate pt fiecare tara in parte, dar apoi ar interveni problema....ce fac daca strabat Europa? Intru in fiecare tara la cate un dealer ca sa imi scrie un soft pt tara respectiva? Sau ce fac in cazul in care producatorul nu mai exista (gen Daewoo acum).
Anyway, oricum chiar si daca ar exista aceste limitari, nu cred ca ar fi placut sa te trezesti in mijlocul unei depasiri ca cel din fata ta accelereaza iar masina ta e limitata la 100 km/h or something. Puterea e bine sa o ai la nevoie si sa nu fie limitata, tot omul ramane sa decida ce e corect si ce nu e intr-o anume situatie.
Re: Turbo Matiz
#17Foarte frumosi "serpisorii". Astept niste filmulete cu teste cu noua turbina si noile injectoare asa cum ne-ai obisnuit .
ex Daewoo Matiz SE 1999
Re: Turbo Matiz
#18Nu se recomanda mersul cu injectoare mai mari fara soft ajustat. Ori o duc pe platforma direct la dyno si incepe cu o harta de baza, ori pun inapoi injectoarele stock, se testeaza setup-ul fara sa ajung in ture mari, apoi se face schimbul la cele mari inainte de inceperea setarii. Varianta e doua e mai peste mana dar e totusi cea mai indicata. Mai vedem
Re: Turbo Matiz
#19Ce inseamna soft ajustat in situatia asta?
Tatal meu a pus in trecut injectoare de Cielo pe Matizul meu (cred ca erau mai mari). Aveam un ralanti dificil (trebuia tinuta undeva la 1600 rpm ca sa nu se inece), dar tragea destul de bine, chiar daca topea benzina din rezervor.
Tatal meu a pus in trecut injectoare de Cielo pe Matizul meu (cred ca erau mai mari). Aveam un ralanti dificil (trebuia tinuta undeva la 1600 rpm ca sa nu se inece), dar tragea destul de bine, chiar daca topea benzina din rezervor.
Re: Turbo Matiz
#20Pai ECU ii da acelasi valori in procente de benzina, dar debitul este crescut. In functie de cat de mare e diferenta de debit intre injectorul stock si cel inlocuitor, poate merge doar cu un usor amestec imbogatit sau iti poate ineca motorul cu benzina si de aici ajungem la contaminarea uleiului si eventual daune de ordin fizic in motor din lipsa lubrifierii corecte, daca se insista cu mersul asa.
Prin soft ajustat m-am referit nu numai la recalibrarea injectoarelor la un 'duty cycle' corespunzator, ci trebuie automat sa fie modificate si restul hartilor pentru a se conforma cu noile pulsatii generate care cu siguranta nu sunt identice cu valorile celor de fabrica => o aprindere neconforma.
Daca nu este din prima sesizat un comportament incorect de utilizator, asta nu inseamna ca in motor totul e optim.
Cu siguranta ca ce am eu acum sunt mai mari ca debit decat cele de pe Cielo (provin de pe un motor 2.0 aspirat 150 hp).
Prin soft ajustat m-am referit nu numai la recalibrarea injectoarelor la un 'duty cycle' corespunzator, ci trebuie automat sa fie modificate si restul hartilor pentru a se conforma cu noile pulsatii generate care cu siguranta nu sunt identice cu valorile celor de fabrica => o aprindere neconforma.
Daca nu este din prima sesizat un comportament incorect de utilizator, asta nu inseamna ca in motor totul e optim.
Cu siguranta ca ce am eu acum sunt mai mari ca debit decat cele de pe Cielo (provin de pe un motor 2.0 aspirat 150 hp).
Re: Turbo Matiz
#21Tocmai ce am realizat ca exista un pasaj din regulament ce zice asa:
e. Insistam in a completa corect Localitatea cat si datele despre automobilul detinut: Marca Model / Grad de poluare (Non-Euro, Euro X) / Anul fabricatiei. Aceste lucruri va duce la o intelegere mai buna intre membri si veti putea primi raspunsuri mai potrivite pentru problemele pe care le intampinati.
Completarea acestor campuri in genul "Matiz Suparat, turbo, multicolor sau altfel" pot duce la stergerea contului de pe acest forum!
e. Insistam in a completa corect Localitatea cat si datele despre automobilul detinut: Marca Model / Grad de poluare (Non-Euro, Euro X) / Anul fabricatiei. Aceste lucruri va duce la o intelegere mai buna intre membri si veti putea primi raspunsuri mai potrivite pentru problemele pe care le intampinati.
Completarea acestor campuri in genul "Matiz Suparat, turbo, multicolor sau altfel" pot duce la stergerea contului de pe acest forum!
Re: Turbo Matiz
#24Astazi s-a relocat bateria, s-a montat inapoi o rampa cu injectoare stock + proba de asezare la downpipe si admisie.
A, si prima pornire cu turbina asta. Totul ok pana acum, dar mai e de lucru la asezarea finala a evacuarii + montaj sonda de AFR, repus blow off, filtru aer etc.
Apoi se poate iesi cu ea in teste inainte de soft, sa vedem ca tin toate cuplajele cum trebuie.
Traseu intercooler aluminiu 50 mm
Traseu downpipe inox:
- evacuare principala 50 mm
- evacuare wastegate 35 mm
A, si prima pornire cu turbina asta. Totul ok pana acum, dar mai e de lucru la asezarea finala a evacuarii + montaj sonda de AFR, repus blow off, filtru aer etc.
Apoi se poate iesi cu ea in teste inainte de soft, sa vedem ca tin toate cuplajele cum trebuie.
Traseu intercooler aluminiu 50 mm
Traseu downpipe inox:
- evacuare principala 50 mm
- evacuare wastegate 35 mm
Re: Turbo Matiz
#26Inainte de soft.
Este pe injectoarele stock acum, se vede clar cat de insuficienta e benzina chiar si la pedala partiala.
https://youtu.be/y5WnsE3iv8Q
Este pe injectoarele stock acum, se vede clar cat de insuficienta e benzina chiar si la pedala partiala.
https://youtu.be/y5WnsE3iv8Q
Re: Turbo Matiz
#27Mda , nu am ce zice , ce nervos pare a fii , si mai ales cum se aude , trebuie investitie mare si pricepere , eu doar visez , ma bucur ca tu ai reusit sa faci deja , succes si pe mai departe , bravo .
Re: Turbo Matiz
#29De sapt asta avem si
- BOV
- Admisie aer
- Suporti turbina
- Evacuare finalizata (teava goala din turbo pana la toba finala, eliminat restul).
Maine pleaca la soft. Sa speram ca va fi bine.
Din pacate nu am filmulet cu evacuarea ca fix atunci dadea sa moara bateria la telefon dar voi face pe viitor.
- BOV
- Admisie aer
- Suporti turbina
- Evacuare finalizata (teava goala din turbo pana la toba finala, eliminat restul).
Maine pleaca la soft. Sa speram ca va fi bine.
Din pacate nu am filmulet cu evacuarea ca fix atunci dadea sa moara bateria la telefon dar voi face pe viitor.