Re: Consiliere achizitie Matiz

#16
Omul s-a referit strict la Matiz...
Ce greseala am facut referitor la taxa? Concret exemplul meu : anul trecut, Matiz E2, 9-10 ani vechime, 800cc ,taxa 800euro+, la o masina cumparata cu 700euri- .Am spus ca taxa e mai mare decat pretul...
Rugina, am rezolvat-o eu cu vreo max 300 lei, munca de vreo 3 zile, bani in care intra si sucul aferent(si am baut destul :) ). Eu zic ca masina arata acum intr-un mod onorabil(am pus la topicul de prezentare cam ce i-am facut).Acum, ce sa zic, daca te duci la mecanic si ca sa iti stranga un surub...
Matizul l-am cumparat doar pentru fiica mea, pentru drumuri prin oras... Mai ieftin de atat, nu gaseam nimic, in plus mi-am indeplinit o dorinta mai veche de a mea,aceea de a avea un Matiz...
Omul,mai spunea ceva despre consum. La capitolul asta, Clio pe motorina, bate rau Matizul si e la fel de mic(ma refer la modelul frantuzesc, '99-2006). Dar vorbim despre alte scoruri la taxe si intretinere...
Drumuri bune !
Iarta, dar nu uita!

Re: Consiliere achizitie Matiz

#18
@Mustang: Taxa la a mea, din 99, este 236E, conteaza f mult data fabricatiei.
@Vasilecool: Eu am dat exemple concrete cu taxa de inmatriculare pe ani. Ultima taxe de mediu a adus cresterea uriasa a taxei pentru masinile E3 si mai putin pentru E2 si E4.

Concret:
Matiz mai vechi de 14 ani (an fab 1999-2000), 796cmc, emisii CO 161g, Euro 2 - 239E
Matiz vechi de 10-11 ani (an fab 2004), 796cmc, emisii CO 161g, Euro 2 - 645E
Matiz vechi de 9-10 ani (an fab 2005), 796cmc, emisii CO 161g, Euro 3 - 881E
Matiz vechi de 7-8 ani (an fab 2007), 796cmc, emisii CO 161g, Euro 4 - 339E

Pentru simplitate am ales valoarea de 161g la emisiile CO, stiu ca variaza intre 158g si 161g, dar nu sunt deviatii mari de la cifrele de mai sus nici daca ajungeti la 150g.

Verificati-ma daca nu credeti:
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/As ... _2014.html

Ca o concluzie, ori iti iei un Matiz mai vechi de 13-14 ani si platesti taxa mica, iar cei 400E ramasi fata de unul din 2004 ii tii pentru piese/tablaraie, ori iti iei un Matiz nou, din 2007, cu taxa platita. Nu vad de ce ai da 1400-1500E cu tot cu taxa (si asta e pret de rabla) pe un Matiz din 2004 in loc sa iei unul din 2007 cu taxa platita cu aceiasi bani. Daca va uitati pe autovit cele mai ieftine Matizuri sunt 2005-2006, de ce oare?

Cat despre legatura cu Spark-ul, nu vad de ce nu as mentiona-o, este un facelift al Matizului vandut pe unele piete din Europa de Vest drept Chevrolet Matiz. Iar la un pret similar cu cel al Matizului, eu m-as gandi de 2 ori inainte sa dau banii pe o masina care rugineste doar daca te uiti urat la ea si as alege Spark-ul care este facut cu tabla mai de Doamne ajuta.
Ultima oară modificat 05 Feb 2015, 15:58 de către vali82, modificat 1 dată în total.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Info Matiz

#23
Salut,

Bine v-am gasit!
Postez aici pentru ca regulile forumului nu imi permit sa deschid un topic nou.

Doresc sa achizitionez un Matiz (am gasit cateva care intrunesc conditiile): am fab >2007, aer conditionat, servo directie, sub 50k km, pret undeva sub 2000 euro (bugetul este de maxim 2000 euro).

Doresc sa folosesc aceasta masina exclusiv in oras (pentru drumuri in afara am un Mitsubishi Lancer X de care sunt f multumit). In oras nu va fi foarte uzata pentru ca folosesc metroul pentru serviciu. Deci as putea spune ca as fi un utizilator cat se poate de normal.

M-am orientat catre Matiz pentru ca vreau ceva fff ieftin la intretinere si fara sa-mi dea batai de cap.

Pentru ca nu cunosc aceasta marca si eventualele probleme care exista sau care pot aparea am nevoie de ajutorul vostru sa-mi vindeti cateva ponturi.

Ma intereseaza urmatoarele:

- la ce sa fiu atent cand o cumpar (nu voi merge singur ci un un bun amic care se pricepe la masini) - exista chestiuni particulare, zgomote pe care ar trebui sa le urmaresc, etc
- din cate am vazut distributia se schimba la 60k km, trebuie schimbata si pompa de apa?\
- in matiz intra apa (in solenza pe care am avut-o acum ceva timp intra)?
- exista probleme specifice de motor (consum de ulei, pieredere de antigel sau consum de antigel in mod inexplicabil), zgomote etc?
- caseta de directie este cu probleme la matiz (de ex inainte am avut o solenza si acolo se stia ca dupa un nr de km caseta incepe sa piarda lichid pe la un simering) ?
- sistemul de franare?
- ce ulei folositi la matiz (eu de ex la lancer folosesc 5w-40, in cartea matizului este recomandata o altfel de vascozitate)?
- costuri de intretinere?
- orice alte chestiuni pe care voi le credeti semnificative

Astept cu nerabdare raspunsurile si recomandarile voastre.

Multumesc!

Re: Info Matiz

#24
Matizul este o masina cat se poate de simpla.
In momentul achizitionarii trebuie sa ai in vedere RUGINA. Asta esste moartea lor pentru ca de cele mai multe ori o schimbare de caroserie cu vopsit costa mai mult decat valoarea masinii.

In rest este foarte fiabila. Acum ce sa zic, Asa cum ai gasit-o pe aia, dupa ce te invarti 2-3 km, iti poti da seama pe unde bate, ce se aude etc. Oricum, pe partea de mecanica avem un coleg pe forum (tudor777) care iti poate face cam tot la niste preturi mai mult decat rezonabile adica pe la jumatate de pret fata de un service normal (nu vorbesc de service-uri de marca/firma ca acolo te rupe :) )
Matizel și Albăstrica

Save water. Drink beer!

Re: Consiliere achizitie Matiz

#26
Problema majora la Matiz, ca si la alte Daewoo sunt piesele execrabile care se gasesc pe piata. Si cum masina nu prea valorea mare lucru, majoritatea pun piese ieftine.

Sistemul de franare este fiabil daca este original, in schimb gasesti discuri de frana si la 60 lei/buc, poate si mai ieftine care se ovalizeaza la prima balta. Eu l-am luat matizul meu cu discuri proaste si am incercat o rectificare anul trecut, iar anul asta unul bate din nou... La schimbarea discurilor sunt sanse mari sa belesti rulmentii, deci mai trece si niste rulmenti pe lista. Grosier, o schimbare de discuri + rulmenti cu piese OK te duce la 500 lei (180 lei discuri TRW + 50 lei placutele + 150 lei rulmentii + manopera). Eu nu am de gand sa o fac, voi merge cu discurile ovalizate atat timp cat franeaza.

Cu rugina nu e de joaca asa cum spune si Liviu, pe mine m-a costat cam 1000 lei reparatia cu vopsitoria facuta de mine.

In rest, chestiile obisnuite - verifica ambreiajul, flansele, bucse, pivoti samd. Oricum astea sunt relativ ieftine (60 lei un brat bascula cu bucsa si pivot) si il avem pe Tudor :)
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: Consiliere achizitie Matiz

#28
MISS scrie:
01 Mai 2017, 19:09
Salut baieti, mi-am achizitionat un matiz din 2004 (1500 lei) merge relativ ok si as vrea sa intreb cam cat ma costa o asigurare si ITP pentru 41 ani
Asigurarea aia depinde de niste factori personali, specifici fiecarui sofer. Se pleaca de la B0 initial si urca treptat, asigurarae scazand invers proportional. De obicei pretul incepe de pe la 200 ron pe 6 luni si poate urca si la 800 ron pe 6 luni. ITP-ul pleaca de la 80 si pana la 150, depinde de service.
"Educația este ca erecția. Dacă o ai se vede."

Re: Consiliere achizitie Matiz

#29
Salut, am o problema zic eu, am cumparat un matiz prin licitatie publica de la ANAF, nu am primit C.I si nici talon am primit doar o factura cum ca le-am dat banii, din cate am inteles nu o mai pot inmatricula este adevarat? sau ce ar trebui sa fac masina are numere a fost inmatriculata pe romania si nu este radiata.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori

cron