salut,nu stiu daca am postat bine aici sau daca s-a mai dezbatut topic despre aceasta problema,dar ea consta in felul urmator,cand vreau sa o turez mai mult,adica pana sa ajunga pedala de acceleratie la maxim,si pe loc si in mers,motorul se ineaca si merge intrerupt,adica ca si cum i-ar taia benzina,dar nu se opreste,se tureaza inecat,cine a dat peste acest gen de problema stie despre ce vorbesc!
niste pareri sau chiar o rezolvare?
multumesc!
Re: problema turatie
#2Este normal sa faca asa.
Este o protectie a motorului pentru a nu se supratura. Daca nu se intampla asa, este o problema.
Stai linistit ca este ok.
PS. Incearca sa nu mai ajungi la turatia aia, pentru binele motorului...
Este o protectie a motorului pentru a nu se supratura. Daca nu se intampla asa, este o problema.
Stai linistit ca este ok.
PS. Incearca sa nu mai ajungi la turatia aia, pentru binele motorului...
Matizel și Albăstrica
Save water. Drink beer!
Save water. Drink beer!
Re: problema turatie
#3pai ideea este ca prinde greu viteza,de asta ii dau talpa,ar fi mai bine sa ii dau avansul mai mare din delcou?
Re: problema turatie
#4Daca se tureaza dar nu prinzi viteza, vezi sa nu ai probleme cu ambreiajul.
Matizel și Albăstrica
Save water. Drink beer!
Save water. Drink beer!
Re: problema turatie
#5ambreiajul este exclus,deoarece de 3 saptamani l-am schimbat tot kit-ul,nu se tureaza si prinde mai greu viteza,dar cand ii dau pedala la blana,cum s-ar spune,merge intrerupta pana ii mai dau drumul la acceleratie,asta in mers,iar pe loc,cand depasesc putin peste mijloc in jos cu pedala de acceleratie,se intrerupe cum am spus mai sus!
ma gandesc ca,senzorul de la acceleratie sa fie de vina,de obicei ala face asa!
ma gandesc ca,senzorul de la acceleratie sa fie de vina,de obicei ala face asa!
Re: problema turatie
#7fisele si bujiile sunt schimbate recent si delcoul de fel dar cu unul sh!Seby scrie:Verifica fise bujii, bujii si eventual distributor .
cu siguranta este de la senzorul de la clapeta cel de sub iac,dar sa gasesc unul la cineva sa fac proba,caci nu-l pot schimba asa fara probat!
Re: problema turatie
#9Daca n-ai check-ul aprins atunci incearca asta :
"Bunul simt spune ca reglajul acela (pozitie clapeta inchisa) se face cu motorul oprit, dar banuiesc si un bug in gestionarea erorilor la ECM. Dupa carte, sub 0,1V la TPS, ECM-ul trebuie sa genereze o eroare (check aprins) care se rezolva prin reglaj si reset la ECM.
Reglajul s-a facut, deci, incearca restul:
- cu motorul oprit, contact pe off, scoti mufa de senzorul de TPS (provoci o eroare la ECM);
- dupa minim 10s scoti siguranta de la ECM (iei alimentarea la ECM);
- pui mufa de la senzor la loc (restabilesti conditia corecta);
- pui la loc siguranta de la ECM (trezesti ECM-ul la viata);
- pornesti motorul si pleci in testare;
- apoi ne spui rezultatul."
"Bunul simt spune ca reglajul acela (pozitie clapeta inchisa) se face cu motorul oprit, dar banuiesc si un bug in gestionarea erorilor la ECM. Dupa carte, sub 0,1V la TPS, ECM-ul trebuie sa genereze o eroare (check aprins) care se rezolva prin reglaj si reset la ECM.
Reglajul s-a facut, deci, incearca restul:
- cu motorul oprit, contact pe off, scoti mufa de senzorul de TPS (provoci o eroare la ECM);
- dupa minim 10s scoti siguranta de la ECM (iei alimentarea la ECM);
- pui mufa de la senzor la loc (restabilesti conditia corecta);
- pui la loc siguranta de la ECM (trezesti ECM-ul la viata);
- pornesti motorul si pleci in testare;
- apoi ne spui rezultatul."
Re: problema turatie
#10sa stii ca la drum lung,cand ii dau talpa,adica cu pedala aproape la podea,se aprinde si ceck-ul,dar se stinge dupa oprirea si repornirea motorului.Seby scrie:Daca n-ai check-ul aprins atunci incearca asta :
"Bunul simt spune ca reglajul acela (pozitie clapeta inchisa) se face cu motorul oprit, dar banuiesc si un bug in gestionarea erorilor la ECM. Dupa carte, sub 0,1V la TPS, ECM-ul trebuie sa genereze o eroare (check aprins) care se rezolva prin reglaj si reset la ECM.
Reglajul s-a facut, deci, incearca restul:
- cu motorul oprit, contact pe off, scoti mufa de senzorul de TPS (provoci o eroare la ECM);
- dupa minim 10s scoti siguranta de la ECM (iei alimentarea la ECM);
- pui mufa de la senzor la loc (restabilesti conditia corecta);
- pui la loc siguranta de la ECM (trezesti ECM-ul la viata);
- pornesti motorul si pleci in testare;
- apoi ne spui rezultatul."
la tester nu a dat nici o eroare,nici cu ceck ul aprins.
Re: problema turatie
#11Testerul nu-i bun, sau utilizatorul. Erorile raman memorate in ECM chiar daca nu mai sunt generate ( datorita indeparatrii cauzei aparitiei erorii) pana la resetarea ECM-ului ( nealimentarea lui ).
Re: problema turatie
#12Nu stiu daca zic bine, dar eu tind sa cred ca acel ceck se aprinde cu un scop, ca sa te avertizeze ca supraturezi masina. Neavand turometru si zici ca esti cu pedala aproape de podea e clar ca te apropri de pragul limita al turatiei si daia motorul da sa moara. Un amic de al meu a facut acest test cu Spark-ul in prima viteza si cand a atins pragul de turatie vreo 6000-7000 de ture avea aproape 60 de km la ora si i s-a oprit motorul aprinzandu-se si ceck-ul. Deci sa nu fie cumva senzorul de turatie si viteza excesiva pe care vrei s-o atingi supraturand masina. Poate sa fie vorba si de cuplul maxim care acesta este atins la 3500 - 4000 de ture, dupa, nici nu mai are rost s-o accelerezi.
Re: problema turatie
#13te referi la senzorul de impulsuri de la vibrochen?Stefan scrie:Nu stiu daca zic bine, dar eu tind sa cred ca acel ceck se aprinde cu un scop, ca sa te avertizeze ca supraturezi masina. Neavand turometru si zici ca esti cu pedala aproape de podea e clar ca te apropri de pragul limita al turatiei si daia motorul da sa moara. Un amic de al meu a facut acest test cu Spark-ul in prima viteza si cand a atins pragul de turatie vreo 6000-7000 de ture avea aproape 60 de km la ora si i s-a oprit motorul aprinzandu-se si ceck-ul. Deci sa nu fie cumva senzorul de turatie si viteza excesiva pe care vrei s-o atingi supraturand masina. Poate sa fie vorba si de cuplul maxim care acesta este atins la 3500 - 4000 de ture, dupa, nici nu mai are rost s-o accelerezi.
Re: problema turatie
#14Domnilor, va rog... ati mers vreodata cu vreo masina pana s-a taiat injectia ? S-a aprins vreodata vreun bec in bord in afara de cel care va arata ca trebuie schimbata viteza ( mers economic ) ?
Acum revenind la oile ( Matiz-urile ) noastre, vitezele 1,2 si 3 sunt limitate electronic (adica ECM-ul taie banzina) iar 4,5 mecanic ( prin raportul din cutie si mai este si un restrictor in cutia filtrului ) pentru a nu supratura motorul .
Acum revenind la oile ( Matiz-urile ) noastre, vitezele 1,2 si 3 sunt limitate electronic (adica ECM-ul taie banzina) iar 4,5 mecanic ( prin raportul din cutie si mai este si un restrictor in cutia filtrului ) pentru a nu supratura motorul .
Re: problema turatie
#15Da, am mers cu Spark-ul si aparea check-ul dupa ce s-a oprit motorul atunci cand a facut testul amicul meu. Abia dupa cateva minute a putut sa porneasca masina probabil din cauza temperaturii ridicate. Eu tot zic ca e vorba de stilul de condus, daca o duce pana in 4000 de ture e de ajuns si nu o sa i se mai aprinda check-ul.Seby scrie:Domnilor, va rog... ati mers vreodata cu vreo masina pana s-a taiat injectia ? S-a aprins vreodata vreun bec in bord in afara de cel care va arata ca trebuie schimbata viteza ( mers economic ) ?
Acum revenind la oile ( Matiz-urile ) noastre, vitezele 1,2 si 3 sunt limitate electronic (adica ECM-ul taie banzina) iar 4,5 mecanic ( prin raportul din cutie si mai este si un restrictor in cutia filtrului ) pentru a nu supratura motorul .