franare roti fata/schimbator

#1
Salut, de curand am observat ca imi franeaza cam tare rotile pe fata, o lasam pe liber si se oprea de indata, am fost am schimbat placutele dar aceeasi problema, am ajuns acasa am urcat masina pe butuci si rotile frigeau de nu puteai pune mana pe ele, cele din fata.

P.S - E normal ca sa trag de rotile din fata, urcata pe butuci si deabea sa se miste, gen daca nu mai trag de ele, sunt intepenite la loc.

O alta problema e ca ma chinui cu schimbatorul, cu viteza 2 si 3 incepe sa tremure masina, simti din volan, gen tremura si ceasul de la mana. Problema e ca nu mereu, se mai intampla sa si mearga bine
De obicei, merg cu a 2-a pana la maxim 15-20 si apoi schimb in a 3-a pana la 40-45, Dupa a 4-a pana la 80 si a 5-a mai departe.( de obicei, acum nu mai merge asta, mi-e ca o omor de tot, urc cu a 2-a pana la 30 si apoi a 3-a pana simt ca intra in a 4-a, daca o schimb prea devreme, imi scade viteza in a 4-a si imi ajunge la 30-40, asta cu acceleratia talpa, ma gandesc sa nu fie de la franare, sa nu aiba destula putere.
Problema este deasa, desii uneori imi merge, la drum lung cand reusesc sa ajung in a 4-a, de obicei dupa merg lejer, dar cum schimb in a 2-a , apar problemele.
P.S: nu ma prea pricep la mecanica.. dar o idee am.. am manualul masinii... ma mai descurc.. scule nu prea am.. rampa la fel..
Dar imi place sa stiu macar ce are masina, din greseli inveti.

Re: franare roti fata/schimbator

#7
Buna,

Si eu am patit de 2 ori in ultimele 5 luni sa mi se blocheze placutele de frana pe disc. Prima daca nu a fost foarte "grav" ca sa zic asa. Din intamplare am observat ca roata dreapta fata era mult mai calda decat stanga fata. Am fost la service, mi-au spus ca era mizerie la etrier si ca de aceea a ramas blocat. A doua oara (dupa vreo 3 luni) s-a blocat mult mai tare, simteam ca masina nu mai trage cum trebuie. Am mers asa cam 2 km pana am ajuns acasa, roata era foarte fierbinte. Dimineata am pornit masina si nu mai avea nimic, mergea bine, nu mai era infranata. Cred ca trebuie sa schimb acel piston cu tot cu garnituri. Am vazut ca este un set reparatie etrier, piston + garnituri si ceva suruburi. Puteti sa-mi spuneti cum se schimba acel piston? Placutele stiu cum sa le schimb, dar pistonul nu.

Multumesc!

Re: franare roti fata/schimbator

#8
Uite aici un tutorial, tipul detaliaza foarte bine fiecare pas. partea cea mai nasoala este sa scoti vechiul piston daca este intepenit. Dar daca il schimbi oricum (ceea ce iti recomand, la Matiz sunt ieftine), poti baga un dorn subtire prin gaura unde se leaga conducta de frana si sa-l bati din spate cu un ciocan. Schimba si culisele etrierelor.

ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: franare roti fata/schimbator

#9
yo9fah scrie:
11 Oct 2017, 09:37
Ce marcă de rulmenți i-ai pus, preț,etc.?
Nu stiu detalii despre schimbarile facute, mi-a spus doar cauza pentru care rotile erau blocate.
Eu am lasat-o la cineva cunoscut cat am fost plecat 1 luna.. si nu am cerut detalii.. el a schimbat mai multe, ce a crezut ca e mare nevoie. Doar pretul final 450lei, piese +manopera(incluzand si suspensii aici+altele)
Cert e ca masina merge bine acum.

Re: franare roti fata/schimbator

#10
Razvan_nicusor scrie:
27 Aug 2017, 20:00
Ceea ce a spus Tudor + schimbarea treptelor de viteza
1 - 0 - 20 km/h ;
2 - 20 - 40 km/h ;
3 - 40 - 60 km/h ;
4 - 60 - 90 km/h ;
5 - peste 90 km/h , la cum schimbi tu vitezele mergi subturat , fortezi motorul si ai si comsum mare .
In trapta a 2-a daca merg in jur de 35-40 km mi se aprinde "check" in bord dar daca ii dau a 3-a la 35 nu se mai aprinde, ce ar putea fi?

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori