Explozii pe toba si functionare defectuasa a motorului

#1
Va salut dragi forumisti, am o foarte mare problema cu matizul meu euro 2.Masina are apx 190000 de km la bord, problema este ca de cateva luni bune motorul nu functioneaza deloc bn si nu mai stiu ce sa ma fac cu ea ptr ca nici mecanicii habar nu au pe ce lume traiesc dandu-si cu presupusul.Ok porneam motorul la sfert de cheie rece fiind si mergea rotund si bn apx 2 min pana se incalzea putin si atunci incepea distractia,cu piciorul in pedala de acceleratie apasata la maxim chiar parca cineva o tinea in loc si nu o lasa sa inainteze ptr.cateva secunde motorul dadand sa moara pana cand se eliberau gazele de esapament cu forta mare si o explozie cu fum negru pe toba,masina parca avea un lag de zici ca cineva tinea cu mana pe toba si restrictiona iesirea gazelor si apoi deodata ieseau fortat cu explozie si nor de fum in spate,daca luam piciorul de pe acceleratie motorul mergea defectuos gatuit parca in 2 pistoane si murea imediat,fenomenul se oprea dupa ce motorul ajungea pe la 90 de grade dupa care mai avea mici tendinte prin trafic sa faca la fel insa nu la fel de tare. fiind euro 2 am suspectat catalizatorul infundat,am fost la mecanic sa tai toba si sa il scot sperand ca scap de problema insa fostul proprietar il scosese deja.Am lasat masina asa ptr.ca nu am stiut ce ar putea avea am fost pe la mecanici toti ridicand din umeri asa ca m-am lasat pagubas.Acum vb in prezent de la o vreme motorul functioneaza la fel de defectuos singurul lucru care s-a schimbat fiind acea explozie pe toba cu fum negru care a disparut insa toate celelalte simptome au ramas neschimbate.Mi-am tot stors creeri pe site-uri si forumuri sa gasesc cauza defectiunii insa nu am gasit mare lucru,eu unul as suspecta daca o iau prin eliminare din moment ce catalizatorul a iesit din schema ori ca ar fi pompa de benzina ori supapele de evacuare sau garniturile de pe ele insa nu sunt deloc sigur.Daca exista cineva care sa ma lamureasca as ramane vesnic dator.ms

Re: Explozii pe toba si functionare defectuasa a motorului

#2
Ai 3 chestii de verificat: aer, benzina, aprindere. Banuiesc ca masina este Euro 2, altfel, la Euro 3 poti pune aparat de diagnoza pe ea si sa vezi codurile de eroare si live reading pe senzori.

1. Aer - putin probabil sa fie o problema aici avand in vedere simptomele, totusi verica ca clapeta de acceleratie sa fie curata si sa nu ramana intepenita.

2. Benzina - fum negru = amestec bogat nears. Foarte posibil ca un injector sa ramana blocat pe deschis. Poti vedea daca se intampla ceva pe partea asta scotand mufele de alimentare ale injectoarelor, pe rand, in momentul in care iti face figuri.

3. Aprindere: data efiind simptomele, eu susopectez o problema pe partea de aprindere, mai ales ca se manifesta cu motorul cald.
a) Primul lucru pe care l-as face este sa dau jos delcoul si sa il desfac complet sa vad daca are ulei in el. Binenteles as verifica si carbunele de la electrodul central din capacul de delco si pipa distribuitorului care da scanteie catre fiecare cilindru. Daca poti imprumuta un delco sa faci o proba, ar fi ideal. Nu da banii pe un delco nou, pana nu verifici.
b) De asemenea trebuie verificate bujiile (apropo, daca le dai jos si una este uda/ afumata rau fata de celelalte, inseamna ca problema cu injectorul este la cilindrul acela)
c) Verifica fisele si bobina. Fisele se verifica masurandu-le cu un multimetru pus pe kOhmi si comparand valoarea cu cea din manualul de service. Bobina sincer nu stiu cum se verifica, in principiu metoda ciobaneasca este sa scoti fisa centrala din delco.

Bimneinteles nu pot sa nu te indrum catre Tudor care are toate cele de mai sus la dispozitie si poate sa faca toate verificarile.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: Explozii pe toba si functionare defectuasa a motorului

#3
ms ptr.un raspuns asa rapid,masina este intradevar euro 2 cu delco si mentionez ca nu am nici un check sau eroare aprinsa in bord am avut checkul aprins cand a inceput sa se manifeste in primele saptamani nu statea aprins in permanenta ci doar cand o apucau pandaliile am pus testerul pe ea si a reiesit air sensor malfunction sau ceva de genul nu mai retin exact insa in traducere mecanicul mi-a zis ca ar fi sonda lambda deci sa ma duc sa vad care e treaba cu catalizatorul ca din el mi-ar face figuri,dupa cum am scris si mai sus la o verificare pe elevator se vedea toba sudata fostul proprietar il scosese deja,insa acel check a disparut de mult odata cu exploziile pe toba dar toate celelalte simptome au ramas neschimbate
la pct.1 nu este problema,la pct.2 nu am verificat inca,la pct.3din delco nu are cum sa fie ar fi stat check aprins daca era din el ptr ca am mai avut probleme cu el in trecut si l-am schimbat acum apx 2 ani cu unul nou original care nu are mai mult de 20000 km,ar ramane de verificat bujile, fisele si bobina insa tind sa cred ca o fac degeaba,daca ar fi fost ceva defect pe acolo ar fi mers in 2 pistoane tot timpul

Re: Explozii pe toba si functionare defectuasa a motorului

#5
Se impune un reglaj al culbutorilor. Supapele admisie/evacuare nu se coreleaza, sigur ai probleme si cu avansul(vezi pozitia delco-ului)
Una peste alta, amestecul este praf si de aici si detonatiile, cauza fiind vaporii de benzina ne arsi care intalnesc o evacuare incinsa(supape evacuare prea stranse).
Ar fi de urmarit totusi daca arcurile supapelor sunt toate intregi. Posibil vreunul rupt.
Nu are legatura cu, catalizatorul.
Un cilindru cu un injector spre defect si o scanteie anemica, tot acolo duce.

Spor la mesterit.
*Mecanica MATIZ & SPARK
*Revizii periodice
*Diagnoza Daewoo fabr. 99-2008
<< Tel : 0721 387 857 - Tudor >>
https://www.facebook.com/MATIserv/

Re: Explozii pe toba si functionare defectuasa a motorului

#7
am descoperit care ar fi problema,senzorul tps era vinovat,acum ma confrunt cu alta problema si anume electroventilatorul meu merge in continuu fara sa se mai opreasca,o ia singur la prima treapta de cand pornesc motorul rece. Am verificat relee sigurante le-am schimbat intre ele si nimic,singura sansa sa il opresc momentan este sa-i scot releul de la treapta mica dar asta nu e o solutie,mentionez ca am si check engine aprins in bord...... are cineva idee ?

Re: Explozii pe toba si functionare defectuasa a motorului

#8
subwoofernr1 scrie:..... are cineva idee ?
Idei se mai gasesc ... de exemplu asa numitul senzor CTS sau cum ii zice in manualul de service senzor temperatura lichid de racire - daca e defect si "raporteaza" tot timpu' ca lichidu' de racire a ajuns la temperatura de pornire a ventilatorului ... ... cred ca ai prins ideea ce se intimpla ;)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori