Despre senzorii Camshaft & Crankshaft

#1
Crankshaft - arbore cotit
Camshaft - arbore came

Senzorul crankshaft este folosit pentru a monitoriza exact pozitia arborelui cotit in timpul rotatiei. Datorita lui ECU controleaza momentul injectiei/aprinderii pentru cilindri dar si pentru a masuara turatia motorului. Inaintea aparitiei lui se folosea distribuitorul (vezi Euro 2)pentru aprindere care se poate regla manual.

Senzorul crankshaft se foloseste impreuna ce cel camshaft pentru ca ECU sa monitorizeze exact pozitia pistoanelor si a valvelor.

CRANKSHAFT :
Este foarte important pentru managementul motorului, fara informatie de la el motorul se opreste.
Manifestare :
Motorul nu porneste
Motorul porneste mai greu
Motorul merge in suturi cateodata
Motorul se opreste
Se aprinde MIL cu P0335 stocat.
Cei doi senzori sunt cu efect Hall la camshaft si electromagnetic la crankshaft, foarte pe scurt la trecerea unui material magnetic prin dreptul lui semiconductorul va da un semnal la iesire dreptunghiular la Hall si sinusoidal la cel electromagnetic.

CAMSHAFT :
Pe cei 2 arbori came sunt fixate 2 pinioane si un disc cu fante, la trecerea lor prin dreptul senzorului vom avea un semnal dreptunghiular de iesire. Acesta nu va avea acelasi factor de umplere, la o rotire avind macar un singur palier diferit pentru a se marca pozitia de zero.
Ca orice componenta electronica teoretic are viata lunga dar datorita vibratiilor si temperaturilor (160 grade ) ei se mai defecteaza.
La pornirea motorului, electromotorul invirte arborele cotit, ECU citeste pozitia si da injectie/aprindere in ordinea respectiva. In cazul in care in timpul functionarii ECU pierde semnalul el nu va mai da scanteie si nu va deschide injectorul respectiv, motorul merge zguduit, se poate si opri, iar ECU memoreaza cod de eroare.
Va trebui sa taiem contactul si sa dam din nou la cheie in cazul in care se opreste.
O problema clasical la ei este firul care vibreaza si se rupe, eventual cu pin cu tot.

Manifestare :
Motorul nu porneste
Merge dezechilibrat, parca ar trage aer fals
Se aprinde MIL cu P0341/P0342 stocat

De obicei P0342 ramane sub forma de eroare in asteptare in ECU dupa aparitia P0341.

Sper sa va fie de folos si sa nu fie nevoie sa faceti colectie de asa ceva :lol:

O zi buna.
*Mecanica MATIZ & SPARK
*Revizii periodice
*Diagnoza Daewoo fabr. 99-2008
<< Tel : 0721 387 857 - Tudor >>
https://www.facebook.com/MATIserv/

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori