schimbare praguri matiz

#1
salutare . am gasit pe net praguri din tabla galvanizata pentru matiz . intrebarea mea este : ce presupune mai exact schimbatul acestor praguri dat fiind ca ele vin dintr-o bucata compacta .. trebuie taiat cu flexul sau autogenul cel vechi si sudat cel nou .. nu exista riscuri sa nu se mai inchida usile bine sau chestii de genul ? a mai facut cineva operatiunea asta ? ce pasi ar trebui sa am in vedere . multumesc de raspunsuri si sper ca nu am deranjat cu aceasta postare

Re: schimbare praguri matiz

#2
Pasii pe care i-ai enumerat sunt corecti , adica: taiat pragul vechi si sudat cel noi. Urmatoare etapa dureaza mai mult, pregatirea pentru vopsire .
Eu am schimbat pasajele de curand si problema a fost ca forma lor nu era tocmai identica cu a celor de fabrica. Daca vrei sa faci operatia asta trebuie sa te astepti sa mai trebuiasca unele ajustari apoi cand incepi sa tai sunt sanse sa gasesti si alte zone afectate de rugina.
Eu am taiat panourile noi pt a nu fi nevoit sa tai si zonele "curate" ale caroseriei.
Nu e o lucrare ieftina, panourile noi ar fi poate cea mai mica cheltuiala.

Re: schimbare praguri matiz

#6
Ca să poți vopsi mașina(toată) asta înseamnă că nu ai de făcut nimic în rest, pe partea de tinichigerie, decât "pasajele spate (aripile spate)"...
"Two things are infinite, the universe and human stupidity, and I’m not sure about the universe" - Albert Einstein

Re: schimbare praguri matiz

#7
de taiat nu ar fi greu . problema e cu sudatul . am auzit ca ar trebui sudat mig-mag.. ca ar fi singura sudura care nu rugineste in timp. aveti ceva idei de impartasit si pe partea asta ? voi cum a-ti facut?pragurile la mine sunt doar pe spate circa 10-15 cm ruginite. in rest sunt bune . dar as vrea sa le schimb ..dat fiind faptul ca e tabla proasta pe matiz ....astea noi ar trebui sa tina cativa ani lejer... am uitat sa precizez..eu masina asta o am de 2 luni . e primul matiz ..si incerc sa il descopar usor usor . tehnic e perfect..dar cu tabla e jale cu el

Re: schimbare praguri matiz

#8
Salut!

Eu ți-aș recomanda să le schimbi. La mine au fost date jos dar nu chiar de la încheietura lor, pentru a păstra linia mașinii cea originală după care au fost sudate cu simț de răspundere. Alămite sau ceva de genu'...
Voi reveni cu ceva poze după ce va fi gata, poate de săptămâna viitoare.
"Two things are infinite, the universe and human stupidity, and I’m not sure about the universe" - Albert Einstein

Re: schimbare praguri matiz

#11
Cand am facut operatiunea la Matiz pragurile mele erau mancate bine, nu doar 10-15cm.
Dupa ce vei taia tabla de la prag, vei gasi inauntru o intaritura (un profil I cu decupari in el pentru a absorbi energia impactului) si pe spate, spre interiorul masinii, contrapragul cum i se mai spune (tabla care inchide pragul). Din cate imi aduc aminte la mine contrapragul (partea care vine sub masina) era cea mai mancata.
Sfatul meu este sa faci un inventar al tuturor pieselor pe care trebuie sa le schimbi ca sa nu te apuci de schimbat pragurile si sa descoperi ca trebuie sa schimbi si contrapragul.
Daca ai rugina doar pe o suprafata mica, mai bine iei tabla galvanizata si peticesti. Desi pare invers, sansele sa iti iasa prost sunt mai mici cand peticesti pentru ca alinierea cu stalpii, usile samd este mentinuta de partea buna, pe care nu o tai. Cand tai tot, deja trebuie sa ai talent de tinichigiu, scule etc...
Si da, sudura mig-mag e singura care tine bine in timp, mai ales daca dai, pe sudura proaspata (bineinteles dupa ce s-a racit tabla), cu spray cu zinc.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: schimbare praguri matiz

#14
Eu am luat cam 4 tuburi de parafina lichida - nu as putea sa spun de unde intrucat tatal meu la momentul respectiv facuse rost de ele.

Cu un pistol de vopsea, cu diuza adaptata si cu furtun, s-a injectat in praguri prin gaura de la dopul ala de cauciuc cam 3/4 din tub (aproape unul intreg) pe fiecare parte. Celelalte doua tuburi au fost date pe la usi, scotand fetele de usi si pulverizand direct in partea de jos a usilor - din fata pana in spate. Pe colturile usilor, unde nu se ajungea cu parafina, am preferat sa degresez totul bine de tot dupa vopsitorie (trebuia inainte de vopsitorie, dar ideea de a o proteja de rugina ne-a venit la o luna dupa vopsitorie) si am aplicat niste mastic pensulabil pe care l-am vopsit cu un spray de vopsea in nuanta masinii.

Dupa aplicarea parafinei trebuie sa te atentionez ca, daca legi sa o faci asa, vreo 3-4 saptamani masina va avea un miros mediu spre puternic de gaz lampant si va trebui sa lasi geamurile nitel crapate ca sa nu ti se para un miros toxic sau insuportabil.

De altfel, din doua in doua zile, pana cand parafina se va intari si va patrunde in toti porii ramasi deschisi ai tablei, va mai curge pe la usi prin gaurile lor de aerisire. Iei tu carpa si o stergi cand vezi cum se scurge in ea.

Eu personal nu am avut probleme cu rugina vreo 3 ani dupa vopsitorie. Abia in al 4-lea an, conducand si pe zapada, a inceput sa infloreasca usor pe la coltul usilor fata.
Regulament forum Matiz-Club.ro
Stickere Matiz-Club.ro
Calendare Matiz-Club.ro

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

cron