Aceasta sectiune este dedicata prezentarilor de masini (fie ele stock sau modificate), iar pozele sunt obligatorii - neatasarea unei fotografii la maxim 3 zile de la postarea topicului de prezentare are ca efect stergerea acestuia. Incepand cu 20.11.2014, publicarea numarului de inmatriculare NU este obligatoriu la deschiderea unui topic nou de prezentare, asadar puteti denumi topicul cum doriti.

Discutiile legate de consum, probleme tehnice, service-uri, nemultumiri, etc, vor fi postate la sectiunile dedicate.

Re: IS 11 BBR

#16
Se poate monta, iti trebuie un turometru pentru 3 cilindri, de obicei le gasesti pentru 3/6/8 cilindri . Schema electrica o gasesti mai jos. Ca si un sfat , cele mai ieftine turometre au diametrul de 52 mm , parerea mea este ca sunt prea mici , ideal ar fi unul de 80 mm .
Fişiere ataşate
autogage2.jpg

Re: IS 11 BBR

#17
laurentiu scrie: Planuri pentru 2017: Am tinut mortis sa-mi iau Matiz 2 cu motor de 1000cmc pentru a-i creste capacitatea cilindrica cu interne de pe motorul de 1200 de pe Aveo , asa ca , intr-un impuls de moment mi-am cumparat un bloc motor de Aveo cu tot cu interne. Fiindca , sunt student in anul 4 la Facultatea de Mecanica din Iasi aceasta modificare va fi si proiectul meu de licenta :D , sau cel putin asa mi-am propus , profesorul indrumator nu pare prea increzator .
Succes, s-au mai facut, practic e un stroker kit dar cu piese mai multe :)

Motorul de 1L e un motor conceput pe genunchi, singurul punct comun cu cel de 0.8 fiind diametrul cilindrilor. Tot motorul de 1L reuseste cumva contraperformanta de a scoate puterea maxima cu vreo 600 de ture mai jos decat cel de 0.8, desi are o cursa mai scurta, ce favorizeaza turatiile inalte (indicativ pentru o proiectare defectuasa a chiulasei si ansamblului de admisie).

Cel de 1.2 vine sa corecteze aceste greseli cumva si aduce raportul cursa/diametru piston aproape de 1/1. Tine cont de regula de 80% in cazul supapelor/porturilor de admisie/evacuare si bafta la conversie. Ca optiune personala, in cazul in care il mentii aspirat, eu as face galeria de evacuare de tip 4-2-1

Re: IS 11 BBR

#18
In prima faza nu planuiesc sa fac modificari majore, vreau sa ma limitez la lucrari pe care le pot face eu. Planul este sa obtin un motor fiabil, 80 CP si cu , costuri reduse. Chiulasa se pare ca ar fi identica cu cea de pe Aveo , inclusiv axul cu came si supapele .

Re: IS 11 BBR

#19
Munca de "cercetare" continua...
Cand ai o masina pentru piese si un motor pe care iti permiti sa faci experimente totul devine mult mai usor.
Micul meu experiment: Portarea chiulasei de pe motorul de 800cmc si masurarea diferentelor de debit, asa ca am facut un "Flow bench" artizanal cu ce aveam prin garaj . Momentan am facut un test de proba doar pe partea de admisie si rezultate nu sunt tocmai precise.
Am si o nelamurire la care profesorii nu pot sa raspunda: Se pare ca pistoanele de pe Aveo si Matiz ar fi identice ca si dimensiuni , singura diferenta ar fi volumul cavitatii din capul pistonului , asta a fost solutia gasita de inginerii de la Daewoo pentru a scadea raportul de comprimare la Aveo.
Teoretic pot pastra pistoanele de Matiz si sa folosesc doar arborele cotit si bielele de pe motorul de Aveo. Astfel as creste capacitatea cilindrica la 1150 cmc dar din calcule reiese ca , raportul de comprimare rezultat ar fi de 10.59 . Aici intervine nelemurirea mea: este "safe" aceasta valoare ? Nu e un valoare mare pt motoarele moderne dar motorul de Matiz isi are originile intr-un motor de acum cativa zeci de ani . Asta nu ar fi un lucru neaparat rau , pentru ca atunci se foloseau coeficienti de siguranta mai "generosi" (cuvintele unui profesor) si motorul a fost proiectat sa foloseasca si benzina cu cifra octanica mai redusa .
Vreau sa pastrez pistoanele de Matiz pentru a reduce costurile si pentru a creste puterea :D .
Ar mai fi cateva modificari la care ma gandesc : folosirea culbutorilor cu rola , dar nu sunt sigur daca se potrivesc si daca se merita investitia, si anularea EGR-ului. Mai ramane de vazut si cine va face resoftarea .
L.E. La Matiz am schimbat toti rulmentii , aproximativ 450 de lei :| si am pus inapoi arcurile sport. Acum astept sa vina anvelopele , 175 60 R13 , dimensiune ce o am trecuta in carte.
Fişiere ataşate
comparatie pistoane.JPG
Aveo stanga , Matiz 1.0 dreapta
20170304_153143.jpg
traseu admisie curatat "agresiv"
20170304_153146.jpg
traseu admisie prelucrat
20170304_153132.jpg
traseu evacuare prelucrat
Capture.JPG
test de proba , traseu admisie prelucrat vs traseu admisie curat superficial , debit de aer [CFM] la 15" inchi coloana de apa functie de deschiderea supapei [mm]

Re: IS 11 BBR

#20
Am finalizat partea mecanica a proiectul , dupa vreo 4 zile de munca . Motorul a pornit la prima cheie , am facut aproximativ 250 km de atunci ,dar a intervenit o problema neasteptata , nu are cine sa-mi faca resoftarea , sau cel putin in Iasi nu are cine sa ma ajute. Cica , nu ar putea citi softul sau ceva de genul. In programul folosit la CompleteChip Iasi se regasea Daewoo Matiz , dar care era defapt Chevrolet Spark cu al sau ECM Sirius D42 (regasit si la Chevrolet Aveo) fata de ECM-ul folosit la Matizul meu care este Sirius D4 , bineinteles ca a dat eroare cand l-a ales.
Am si eu nevoie de ajutor cu un sfat legat de cine m-ar putea ajuta cu resoftarea !
O solutie propusa de el ar fi sa folosesc ECM-ul de pe Aveo/Kalos 1.2 dar sincer nu stiu ce ar implica asta, pentru ca instalatia electrica a motorului pare identica la ambele motoare dar restul instalatiei e total diferita...
Data sustinerii licentei se apropie dar nu asta ma supara cel mai mult ci faptul ca masina nu e la potentialul ei maxim, acum cred ca dezvolta o putere mai mica(asa se simte) decat inaintea modificarii si asta din cauza softului, trebuie sa mai multa benzina :| .
In privinta experimentului cu portarea chiulasei m-a convins ca nu se merita facuta aceasta operatie la motorul meu. Desi rezultatele primelor teste pareau promitatoare , in urma unor teste mai amanuntite in care am montat si galeria de admisie(fara ansamblul filtrului de aer) am ajuns la concluzia ca , galeria de admisie anuleaza orice beneficiu al portarii si pentru a obtine o marire semnificativa a debitului de aer prin chiulasa trebuie inlaturat mult material de pe traseul de admisie ,lucru imposibil datorita galeriei din material plastic. Am observat o imbunatatire a debitului de aer in urma prelucrarii traseul de evacuare chiar si cu galeria stock , dar asta nu m-a convins sa prelucrez chiulasa de pe motorul de 100cmc .
Orice sfat/recomandare e binevenita in privinta resoftarii!
P.S. Un stand-alone sau alte solutii de genul ies din discutie datorita costurilor ce le implica . Deja mi s-a pus pata pe Mitsubishi Colt CZT :lol:
Fişiere ataşate
20170412_172849.jpg
20170413_161915.jpg

Re: IS 11 BBR

#21
In cele din urma nu am mai facut resoftare . Ca si test am pus injectoare de pe Cielo 1.5 8v , care teoretic au un debit de 127/ 133 cc/min fata de cele de pe Matiz care au 120 cc/min (la 3 bar , nu stiu cat de corecte sunt datele) . A trebuit sa modific prinderile rampei deoarece injectoarele de Cielo sunt mai lungi . Am avut o surpriza cand am descoperit ca Matizul meu avea injectoare de Matiz euro 2 care pareau destul de noi. Momentan folosesc doar benzina cu cifra octanica de 99 pentru a preveni detonatiile.
Din pacate nu prea sunt sustinut de profesori, facultatea avand un stand dinamometric dar din pacate nu am primit acceptul sa-l folosesc. Macar daca m-ar fi lasat sa folosesc un analizator de gaze pentru a determina coeficientul de exces de aer (raport Aer/Combustibil) . Multe astfel de instrumente stau nefolosite iar orele mele de laborator presupuneau doar conspectarea lucrarilor din indrumar. Si se mai mira de ce un proaspat inginer , absolvent al specializarii Autovehicule Rutiere nu stie sa faca nimic practic...
Am facut un test 0-100 km/h , Matiz 1.0 : 15.3 s , Aveo 1.2: 13.7 (auto-data.net) , cel mai bun rezultat al meu aproximativ 13.5 s . In conditiile in care evacuarea este standard, are servo, AC, ABS iar jantele si anvelopele cantaresc cam mult.
Test accelerare: https://youtu.be/69uo-i9cgAg La finalul treptei a 3-a ar trebui sa am 104 km/h (din calcule) .
Fişiere ataşate
20170506_153640.jpg
Capture.JPG
Parte a proiectului, o struto-camila ,bloc de Matiz 1.0 chiulasa de 0.8 "alungita" cu inca un cilindru . Cam 50% gata....

Re: IS 11 BBR

#22
Primul premiu pentru acest Matiz : locul 2 la Iasi Cultural Trophy (la clasa mica), un eveniment ce a imbinat o proba de indemanare contra timp si o proba de "navigatie" prin oras . Evenimentul a reunit aproximativ 50 de participanti impartiti in 3 clase.
Impartirea pe clase a fost putin nedreapta as putea spune , la clasa mica intrand autovehiculele cu o lungime maxima de 4,3 m fara restritie privind puterea motorului . Poate de aceea nu m-a mirat faptul ca pe primul loc la clasa s-a situat o Lancia Delta Integrale.
Si un clip de la o publicatie ieseana : https://www.youtube.com/watch?v=zrQ8qGQ0zQE
Am ramas cu o idee dupa acest eveniment : Matizul ar fi "sleeper-ul" perfect :lol: ,asta si faptul ca vreau si mai multi putere pe Matiz.
Fişiere ataşate
19149400_1526865677387623_4261363510423149987_n.jpg
19225460_1526866030720921_6713535292999197336_n.jpg

Re: IS 11 BBR

#24
Da, dar in poze cat si in realitate nu pare ca ar avea. Doar langa un alt Matiz se vede diferenta.
Ca si manevrabilitate , arcurile sport nu au avut un impact major la traseul de indemanare aici fiind de vina amortizoarele , cam uzate ce-i drept . Sper ca in viitor sa trec la amortizoare pe gaz.
Fişiere ataşate
20170619_002541.jpg
si o poza cu cupa, cu o marime disproportionala in raport cu importanta evenimentului :))

Re: IS 11 BBR

#26
Asta pot confirma si eu ca sunt patit :D

Singurul dezavantaj ar fi (evident, pe langa rigiditatea crescuta), daca la matiz 2 e ca la matiz 1, o sa toci flanse de amortizor pe banda rulanta. Nu prea se impaca bine sa stea comprimate tot timpul si se taseaza foarte repede.

Re: IS 11 BBR

#27
Mitul care spune ca Matizurile facute in Coreea nu au probleme cu rugina nu pare sa fie adevarat....
Dupa un an am hotarat ca nu mai pot suporta elementele ruginite (aripile spate si 2 portiere) asa ca am inlocuit pasajele spate si curatat portierele (prea afectate , reapare sigur) .
Am hotarat sa o revopsesc total , asa ca , cu ocazia asta am facut si 2 modificari : modificat ornamentul de deasupra barei fata care la primele modele nu avea acea gaura dar eu am preferat sa modific elementul nu sa-l cumpar , eliminarea butucului de pe haion+ modificarea elementului din plastic.
Nu am facut o treaba extraordinara , cel putin pe partea de vopsit a iesit destul de rau , posibil sa ma fi "zgarcit" cand am dat lacul si a fost prea cald. Culmea , elementele care le-am vopsit separat au iesit mai bine.
Dupa ce am modificat motorul pasiunea pentru Matiz s-a mai stins , deja mi-am propus sa imi cumpar altceva (pocket rocket ) pana la finalul anului sau in 2018 . Intr-o lumea ideala as pastra Matizul ca "project car" , visam eu swap-uri si participare la CNVC2 :lol: .
Ca si proiect de licenta Matizul a fost extraordinar, a lasat o impresie buna , cred ca am fost singurul care a avut curajul sa umble in motor , mai ales ca este masina mea de zi cu zi . Si ca un plus, mi-a obtinut si un interviu pentru un post de inginer mecanic la Continental , probabil faptul ca m-au acceptat se datoreaza 60% acestui proiect si a celorlalte pe care le-am realizat in timpul facultatii (turbomotor , pulsoreactor, motor cu aer comprimat ) :lol:
Asa ca o idee , care sunt sansele sa se poata face un upgrade pe partea de franare utilizand elemente de la Opel Agila/Suzuki Ignis/Ignis sport /Swift mk1?
Capul de planetara difera (s-ar putea realiza adaptarea ) , bratul inferior este identic dar nu stiu pe partea de directie. Vorbim de discuri cu diametru mai mare si ventilate . Posibil ca aceasta adaptare ar fi aproape imposibil de realizat daca se doreste pastrarea sistemului ABS (cum e cazul Matizului meu) .
Fişiere ataşate
20170816_135515.jpg
20170816_143410.jpg

Re: IS 11 BBR

#28
Mitul nu e ca nu ruginesc, tinere. :)
Mitul este ca ruginesc mult mai greu decat cele cu tabla de Romania.

Daca e din 2004 si e la prima vopsire... nu te supara pe mine ca te contrazic, dar a tinut bine de tot.
Chiar daca vrei sa treci la un pocket rocket (din ce stiu eu pocket rocketul e o denumire de argou pentru R5 GTT cu motorul de 1.7 - contrazice-ma daca ma insel), mi-ar placea sa te stiu ca pastrezi si Matizelul, mai ales ca ai un garaj in care il poti tine (asta din ce vad in poze).
Poate ajungem vreodata prin Iasi si o scoti din garaj cat timp suntem si noi pe acolo. :)

Din piesele de Opel, stiu sigur ca se potrivesc basculele care sunt dintr-o bucata turnate. Insa la sistemul de franare nu pot spune ceva si nici nu vreau sa ma arunc intr-o discutie in care sa vorbesc balarii.
Regulament forum Matiz-Club.ro
Stickere Matiz-Club.ro
Calendare Matiz-Club.ro

Re: IS 11 BBR

#29
Comparativ cu fostul Matiz as putea spune ca au fost cam in aceeasi stare. M-a intrigat faptul ca doua portiere nu au fost atinse de rugina. Pana la urma conteaza si zona geografica... Matizul in cauza a fost adus din Austria , am gasit si semnele unor foste reparatii: au fost revopsite portiera soferului si bara spate , cred ca haionul a fost schimbat (nu mergea butucul , numai bine ca l-am anulat ) , la fel si capota.
Legat de pocket rocket posibil sa fi aparut termenul odata cu R5-ul , acum l-am intalnit la hot hatch-urile din clasa mini. Mi-au facut cu ochiul , ca sa zic asa , Fiesta ST (mk6) , Colt CZT (se pare ca ar fi problematice) si daca banii nu ar fi o problema Clio RS (mk3) (nu vreau sa aud de VW).
Legat de upgrade-ul sistemului de franare , Matizul meu are un brat-pivot turnat si unul din tabla , se pare ca cele turnate au venit ca echipare standard la M150 si M200 (Spark). De aici a pornit si "cercetarea" mea. Se pare ca originile suspensiei de pe Matiz ar fi pe un "kei car" Suzuki Alto si de acolo Daewoo a fabricat sub licenta Daewoo Tico si Suzuki a pastrat in continuare aceasta suspensie pe Swift Mk1 , Wagon (Opel Agila) si Ignis (cel putin bratul este identic) . De aceea cine vrea suspensie reglabila "bolt on" pentru Matiz poate cauta in Japonia (aprox 1000 euro cea pentru Alto :) ) De exemplu pe Ignis Sport discurile standard au un diametru de 253 mm (se gasesc si variante pentru competitii).
Oricum , e o discutie teoretica , ma indoiesc ca o sa faca cineva aceasta modificare dar e interesant sa gasesti solutii. Un upgrade s-ar preta doar pentru competitii sau pentru cineva foarte ambitios :lol: .
P.S. E bataie mare pentru locul in garaj avand 3 masini in familie. Eu am pus stapanire pe el pe motiv ca am Matiz si rugineste daca sta afara :lol: :lol:

Re: IS 11 BBR

#30
De data asta nici un premiu... :(
Am participat acum 2 saptamani la BT Motorweek , un eveniment automobilistic organizat de Napoca Rally Academy . In cadrul probei de indemanare nu a existat o impartire pe clase, dar am vazut limitarile Matizului cel putin in comparatie cu masinile castigatorilor.
Din pacate , desi evenimentul includea o competitie de karting pentru copii , verificari tehnice ale automobilelor , toate gratuite , lipsa promovarii si-a spus cuvantul . Eu am aflat cu o zi inainte de eveniment , din 100 de locuri disponibile la indemanare s-au ocupat 30 , singurii spectatori au fost cativa oameni care ieseau de la cumparaturi. In comparatie , un eveniment asemantor organizat de niste studenti a adunat aproximativ 2000 de spectatori .
Marele premiu a fost un curs de pilotaj.
Fişiere ataşate
21687974_10159258181735705_8965017467083244570_n.jpg
21751689_10159258179565705_2992112310286104007_n.jpg

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

cron