Mitul care spune ca Matizurile facute in Coreea nu au probleme cu rugina nu pare sa fie adevarat....
Dupa un an am hotarat ca nu mai pot suporta elementele ruginite (aripile spate si 2 portiere) asa ca am inlocuit pasajele spate si curatat portierele (prea afectate , reapare sigur) .
Am hotarat sa o revopsesc total , asa ca , cu ocazia asta am facut si 2 modificari : modificat ornamentul de deasupra barei fata care la primele modele nu avea acea gaura dar eu am preferat sa modific elementul nu sa-l cumpar , eliminarea butucului de pe haion+ modificarea elementului din plastic.
Nu am facut o treaba extraordinara , cel putin pe partea de vopsit a iesit destul de rau , posibil sa ma fi "zgarcit" cand am dat lacul si a fost prea cald. Culmea , elementele care le-am vopsit separat au iesit mai bine.
Dupa ce am modificat motorul pasiunea pentru Matiz s-a mai stins , deja mi-am propus sa imi cumpar altceva (pocket rocket ) pana la finalul anului sau in 2018 . Intr-o lumea ideala as pastra Matizul ca "project car" , visam eu swap-uri si participare la CNVC2
.
Ca si proiect de licenta Matizul a fost extraordinar, a lasat o impresie buna , cred ca am fost singurul care a avut curajul sa umble in motor , mai ales ca este masina mea de zi cu zi . Si ca un plus, mi-a obtinut si un interviu pentru un post de inginer mecanic la Continental , probabil faptul ca m-au acceptat se datoreaza 60% acestui proiect si a celorlalte pe care le-am realizat in timpul facultatii (turbomotor , pulsoreactor, motor cu aer comprimat )
Asa ca o idee , care sunt sansele sa se poata face un upgrade pe partea de franare utilizand elemente de la Opel Agila/Suzuki Ignis/Ignis sport /Swift mk1?
Capul de planetara difera (s-ar putea realiza adaptarea ) , bratul inferior este identic dar nu stiu pe partea de directie. Vorbim de discuri cu diametru mai mare si ventilate . Posibil ca aceasta adaptare ar fi aproape imposibil de realizat daca se doreste pastrarea sistemului ABS (cum e cazul Matizului meu) .