Aceasta sectiune este dedicata prezentarilor de masini (fie ele stock sau modificate), iar pozele sunt obligatorii - neatasarea unei fotografii la maxim 3 zile de la postarea topicului de prezentare are ca efect stergerea acestuia. Incepand cu 20.11.2014, publicarea numarului de inmatriculare NU este obligatoriu la deschiderea unui topic nou de prezentare, asadar puteti denumi topicul cum doriti.

Discutiile legate de consum, probleme tehnice, service-uri, nemultumiri, etc, vor fi postate la sectiunile dedicate.

B-133-AVA

#1
Salutare tuturor,

In urma cu vreo 6 luni, dupa ce am schimbat la Tudor mai multe piese la Matiz (discuri, rulmenti etc), mi-a incoltit un gand pervers in minte - sa-l schimb cu un Chevrolet Spark. Initial am cautat un Spark model "vechi", din 2008-2010, ca mai apoi sa primesc aprobarea (de la sotie) pentru Noul Spark.
In concluzie am achizitionat un Spark fabricat in 2010, inmatriculat in mai 2011, un singur proprietar, o doamna de vreo 45 de ani. Masina a fost lovita usor frontal (fix in farul dreapta fata) si reparata de cea de la care am luat masina. Cum lonjeroanele, intaritura barei si restul structurii de rezistenta nu au fost afectate (au fost schimbate bara, aripa, farul, proiectorul, capota) si am verificat si cautat masina la service in toate gaurile si toate mufele, am luat-o.

Date tehnice:
- Motor benzina, 4 cilindri, 1206 cmc, 82cp@6400rpm, 111Nm@4800rpm, acum are aprox 34000km.
Acelasi motor care a fost pus si pe Aveo hatchback incepand cu 2008. Am preferat motorul acesta pentru ca il stiu de pe masina cumnata-mii care la ea are >90000km si inca merge super.
- Greutate proprie 1002kg.
- Frane disc fata, tambur spate, ABS & EBD.
- Top speed 164km/h (pe care am atins-o pe A2 fara prea mari emotii :) )

Dotarile sunt specifice echiparii LT (full): jante aliaj de 14", anvelope Continental, kit bara fata, bara spate si praguri sport, bare longitudinale pe plafon, 4 geamuri electrice, climatizare automata,volna reglabil, comenzi pe volan, unitate audio cu conexiune USB, sertar sub scaunul dreapta fata, 6 airbag-uri (fata, torace si cap), senzori parcare, temporizare pe stergatoare si alte prostioare.

I-am facut o revizie mai amanuntita la service-ul unde merg de regula cu Epica - filtru aer, filtru polen, filtru ulei, ulei GM 5W30, placute frana, uns culise etrier. I-am echilibrat si rotile, la >120kmh simteam o trepidatie in volan, acum e tzatza de matza si la 150km/h.
I-am dat si o ceara inainte sa ii fac pozele :) .

Mai trebuie facute: schimb lichid frana, schimb lichid de racire, bujii.

Masinuta este foarte vioaie, trage foarte bine peste 4000rpm, consumul mediu (am mers mai mult prin oras) a fost de 7.7%. Suspensia este tare si cam neplacuta la trecerea peste denivelari scurte, dar compenseaza foarte bine la tinuta de drum. Este incredibil cat de bine se tine pe viraje la cat de mititica si ce cauciucuri subtiri are.

Pe partea de ergonomie te mira cate le-au trecut prin cap coreenilor: are foarte multe spatii de depozitare in usi, bord, sub scaune. Bancheta se rabateaza 1/3-2/3 atat cu spatarul, cat si cu sezutul, ceea ce creeaza o suprafata plana si cu inaltime relativ mare, deci spre exemplu pot sa pun bicicleta (cu roata fata scoasa) si sa am un pasager pe bucata de bancheta nerabatata. Portbagajul este mititel, cu gura de incarcare relativ mica, deci mai mult de un troller mare, nu mai incape nimic. Masina a venit fara roata de rezerva, doar cu un kit de pana.

PS: Masina nu fusese inmatriculata pe numele meu sambata cand am facut pozele, asa ca am sters numarul vechi de inmatriculare.
ex Daewoo Matiz SE 1999
Fişiere ataşate
WP_20160514_16_26_37_Pro.jpg
WP_20160514_16_27_04_Pro.jpg
WP_20160514_16_27_22_Pro.jpg
WP_20160514_16_27_34_Pro.jpg
WP_20160514_16_29_01_Pro.jpg

Re: B-133-AVA

#8
Buuun, nu am mai scris de multa vreme aici si simt ca ar trebui sa o fac ca sa nu va suparati pe mine :)
Spark-ul a devenit un membru al familiei cu drepturi depline. Anul asta am avut si momente bune si rele cu el.

Momente rele (de fapt a fost unul singur):
Am reusit sa lovesc (la viteza mica) un limitator de inaltime la intrarea intr-un supermarket. Pagube - plafon zgariat si usor indoit, cozorocul de la haion a fost zgariat, haionul a avut o mica indoitura, iar bicicletele au fost tavalite pe jos. Bineinteles suportii de biciclete au fost indoiti, dar macar erau cei mai ieftini. Macar barele transversale (aluminiu) si cele longitudinale care sunt prinse pe masina (aluminiu + plastic) au scapat. In mare lucrurile nu au fost atat de grave dupa cumse poate vedea si in poze, insa era pacat sa las masina asa sau sa o repar eu, la nivel de amator.
Mi-a placut ca cei care au vopsit si indreptat plafonul si cozorocul de la haion m-au lasat dezasamblez eu interiorul. Asta a redus pretul manoperei, m-a ferit de zgarieturi pe plastice si mai ales mi-a permis sa vad cat de bine a lucrat tinichigiul/ cat au incarcat-o cu chit. Pot sa ii dau un 10 cu mana pe inima tipului, a tras cele 2 indoituri perfect la fata, nu se mai vedeau decat punctele de sudura de la masina de indreptat.
Pozele sunt de la PDR (Paintless Dent Repair) unde am rezolvat indoitura de pe haion. Plafonul trebuia oricum vopsit, asa ca am apelat de varianta clasica de tinichigerie. In poze se observa indoiturile de pe plafon, precum si rezultatul indreptarii (indoitura era pe muchia superioara a plafonului).
post-4287-0-56678400-1472712811.jpg
post-4287-0-48998200-1472712814.jpg
Momente bune:
1. Momentele bune au fost o excursie pe Valea Buzaului (am fost pentru prima data acolo) cu bicletele montate deasupra. De asemenea Sparkul s-a dovedit un rock climber desavarsit, am mers pe niste drumuri groaznice cu el, pe care le-as incadra la offfroad mediu, bineinteles cu viteza foarte mica.
post-4287-0-65467000-1472712808.jpg
2. Zi de zi Sparkul indeplineste rolul pe care l-a avut pana acum Matizul, adica il duce pe pustiul meu si pe sotie pana la scoala si apoi metrou, apoi asteapta cuminte pana cand venim de la serviciu.
3. Pregatirea de iarna a inclus spalare interior si exterior (facuta de mine la benzinarie), ceruirea caroseriei, tratarea geamurilor cu solutie hidrofoba, cumpararea a 4 jante de aluminiu de Opel Corsa B si montarea cauciucurilor de iarna pe ele.
4. Dupa ce am terminat cu pregatirea caroseriei, am trecut la chestiile interne: am schimbat lichidul de frana si lichidul de racire la Tidor, caruia ii multumesc inca o data pe aceasta cale. Tot la Tudor i-am facut si o diagnoza, din nefericire nu s-au putut accesa toate informatiile cu scannerul pentru ca, asa cum deja stiam, cei de la Chevrolet sunt destul de bulangii si au blocat toate informatiile non-OBD astfel incat sa fie accesate doar cu scannerul original. Oricum masina merge bine, iar datele importante le-am vazut.
Pozele sunt dupa pregatirea de iarna a caroseriei:
post-4287-0-82857600-1477293986.jpg
post-4287-0-89137300-1477293984.jpg
Stiu, veti spune ca jantele sunt urate si recunosc ca nu sunt grozave, dar la 325 lei setul, originale GM (fabricate de Ranal) eu zic ca au meritat fiecare banul. Plus ca la iarna nu le asteapta lucruri prea bune :).
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-133-AVA

#9
Sa al stapanesti sanatos , sincer inca nu vazusem noul spark , acum ca ai pus pozele , imi place mult , mai putin la bord , asta tine de gusturi , per total , imi place mult masinuta ta , drumuri bune si multe iti doresc

Re: B-133-AVA

#11
Drumuri bune si in siguranta Vali ;)
Sincer, nu ma misca catusi de putin Spark-ul, dar al tau mi-a placut.
Ce sa zic: Motorizare 1.2, Distributie pe lant...super.
Va mai astept pe la mine...sper doar cu revizii :D

Sa ne auzim cu bine.
*Mecanica MATIZ & SPARK
*Revizii periodice
*Diagnoza Daewoo fabr. 99-2008
<< Tel : 0721 387 857 - Tudor >>
https://www.facebook.com/MATIserv/

Re: B-133-AVA

#12
Multumesc pentru urari si aprecieri!

Ceasurile de bord nu ma incanta nici pe mine foarte mult, imi plac mai mult cele clasice, dar na, nu poti sa le ai pe toate :) . Cel mai mult ma deranjeaza lipsa indicatorului de temperatura a apei, are doar avertizor de "temperatura inalta" :( . Pentru fetiscanele care sunt publicul tinta al acestei masini, o fi de ajuns, dar pentru unul care vrea sa o conduca mai sportiv e cam nasol, tot timpul o conduc cuminte timp de aprox 15min ca sa fiu sigur ca s-a incalzit.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-133-AVA

#14
Salutare, n-am mai postat de ceva vreme. Ce s-a mai intamplat intre timp:

- Masina are aproape 40000km, voi pune o poza cand ii implineste. Si cam 6500km de la revizia de anul trecut care a avut loc in luna mai (deci ma pregatesc de revizie, am cumparat deja tot ce trebuie).
- Am primit o cheie pe portierele de pe partea stanga de la un vecin "inteligent"pentru ca am lasat masina pe locul lui, desi el nu mai are masina. Voi incerca sa rezolv problema singur dupa ce m-am documentat cu niste tutoriale pe internet.
- I-am schimbat toate cauciucurile de vara, cele vechi aveau 8 ani si nu prea mai aveam inceredere in ele, mai ales ca masina o folosesc si la drumuri lungi. Am ales sa cumpar Hankook Kinergy Eco K425 (clasa E la consum, B la franare pe ud). Au si floricele desenate pe ele, sotia a fost f fericita :) . Cost 651 lei toate 4 (traiasca jantele de 14 toli)
- In weekendul trecut am curatat instalatia de AC si am schimbat filtrul de polen pt ca incepuse sa miroasa a umezeala cand dadeam drumul la AC. fata de Matiz, unde trebuia desfacut bordul ca sa ai acces la calorifer si la evaporatorul AC, la Spark se da jos un capac de plastic prins cu 5 suruburi,se seteaza temperatura pe cald ca sa se deschida clapeta care expune evaporatorul si apoi nu mai ramane decat sa dai cu solutie antibacteriana.

In rest nu ii trebuie decat benzina si drumuri bune.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

cron