Ma gandesc sa ma afisez cu ea dupa ce e gata si softul la o intalnire matiz club, dar cel mai probabil va fi pe bocancii de iarna Sper ca ma primiti si asa.
+ poze.
Am plimbat-o cu platforma. Pe cat e ea de mica, pe atat de interesant e sa te plimbi cu hardughia asta in trafic. Deh, de nevoie conducem si d-astea.
Re: Turbo Matiz
#33Masina a ajuns cu bine in Budapesta pt setare.
De aici incolo nu mai e in mainile noastre, sper sa iasa totul ok
De aici incolo nu mai e in mainile noastre, sper sa iasa totul ok
Re: Turbo Matiz
#34Pana la urma setarea se va face pe injectoare de LET (debit 346 cc) fata de cele de 250 cc ce le pregatisem, asa ca, pumnii stransi
Re: Turbo Matiz
#35Se lucreaza la electrica.
Pe langa injectoarele mai mari ce le-am trimis, am mai aruncat si un pachet cu un set de fise de bujii noi, ca uitasem sa le schimb la timp.
De asemenea, montajul include si un solenoid electronic de control presiune turbo.
Pe scurt, avantajele unui astfel de controller vs nici un controller trebuie sa fie un raspuns (un pic) mai prompt al turbinei, iar partea a doua ar fi ca un controller electronic vs unul manual permite mentinerea unui nivel cat mai constant al presiunii maxime (adica minimum de fluctuatii la WOT).
Si al treilea avantaj ar fi ca este un failsafe pt defectiuni si overboost (bine, nu prea e cazul la mine ca am si ceasul de presiune + AFR in bord, de acolo deduci destul de clar daca nu ai destula benzina sau cumva face overboost).
Pe langa injectoarele mai mari ce le-am trimis, am mai aruncat si un pachet cu un set de fise de bujii noi, ca uitasem sa le schimb la timp.
De asemenea, montajul include si un solenoid electronic de control presiune turbo.
Pe scurt, avantajele unui astfel de controller vs nici un controller trebuie sa fie un raspuns (un pic) mai prompt al turbinei, iar partea a doua ar fi ca un controller electronic vs unul manual permite mentinerea unui nivel cat mai constant al presiunii maxime (adica minimum de fluctuatii la WOT).
Si al treilea avantaj ar fi ca este un failsafe pt defectiuni si overboost (bine, nu prea e cazul la mine ca am si ceasul de presiune + AFR in bord, de acolo deduci destul de clar daca nu ai destula benzina sau cumva face overboost).
Re: Turbo Matiz
#37Cu ECU si soft? Pretul aproximativ ce ar include toti senzorii este pe la 1500EU, o sa vad exact ce si cum cand termina lucrarea. Dureaza mai mult pt ca, spre deosebire de alte masini, ca sa umbli comfortabil la ECU si senzori trebuie sa desfaci juma' de masina.
Re: Turbo Matiz
#38Regen scrie:Unii poate stiu masina, but here we go:
Stage 1 modificari:
- Arcuri Spax cu drop 30 mm
- Amortizoare Kayaba Excel-G
- Jante dublate R13, 5.8J, ET 26, vopsite electrostatic Gunmetal Grey
- Pneuri Yokohama A539 175/60/R13 (merita fiecare banut, atat pe uscat cat si pe ploaie)
- Folie Lumar (transparenta pe fata, cea mai inchisa pe spate si luneta)
- Turbina Garrett TB02
- Intercooler JAWarehouse
- Blow off HKS SSQV
- Admisie custom pe 50 mm cu filtru BMC
- Galerie evacuare custom cu tevi de 30 mm, renuntare la primul catalizator si la EGR
- Downpipe pe 50 mm
- Evacuarea dupa cel de-al doilea catalizator era modificata dinainte, inox cu tobe Borla (nu mai stiu diametrul)
- Ceasuri AFR + presiune turbo
- Setare soft pe dyno folosind un piggyback de tip Unichip
- Ambreiaj cu disc ceramic si placa de presiune intarita
- Putere de fabrica 48 HP si 68 Nm
- Putere stage 1 la 0.4 bar presiune turbo: 80 HP si cam 110 Nm
- De mentionat ca fara turbina, doar cu admisia pe 50 mm si IC motorul are o eficienta volumetrica de 92% ceea ce nu-i rau deloc
Acum Stage 2 este in lucru, o lucrare amanata din mai multe considerente, in principiu pentru ca de la mici optimizari s-a ajuns la o caracatita foarte complexa:
Target de putere este 100 HP sau cat mai aproape folosind cat mai putin boost si cu o banda de putere crescuta. Asadar, lista este dupa cum urmeaza:
- Turbina Garrett hibrid custom, cu admisie de tip MFS.
- Refacerea traseului de evacuare de dedesubt pastrand un diametru constant de 50 mm si eliminarea restrictiilor (va ramane doar finala)
- Relocarea bateriei in interior pentru a putea permite o reconfigurare a traseului PCV si intercalarea unui filtru pentru impuritati pe traseu
- Mutarea filtrului de aer in bara
- Instalarea unui al doilea electroventilator
- Reconfigurarea galeriei evacuare pentru a permite mai mult spatiu de manevra
- Banda termo de calitate si posibil o husa pentru turbina (daca incape)
- Gasirea unei solutii pentru ventilarea corecta a compartimentului motor
- Injectoare mai mari, pompa benzina mai mare
- ECU de tip standalone Megasquirt
Nice to have tot pentru stage 2 (astea vor depinde in mare masura de ce solutie se va gasi pe partea de alimentare)
- Galerie admisie custom din aluminiu + corp clapeta marit
- Rampa de injectoare custom + rezervor la fel
Felicitari!
Ai reusit sa faci o super masina. Cred ca a meritat din plin investitia pe care ai facut-o.
Re: Turbo Matiz
#39Mersi. Vom vedea exact cat de mult a meritat o data cu noua fisa dyno. Nu vreau sa arunc cifre pentru ca nu cunosc limita acestui ambreiaj, dar benzina exista acum (in teorie) pt 120-130 hp.
Re: Turbo Matiz
#40Install VEMS they said, it will be fun they said...
Mai pe romaneste daca te mananca trebuie sa te scarpini.
Mai pe romaneste daca te mananca trebuie sa te scarpini.
Re: Turbo Matiz
#42Nu stiu cum o fi la alte matizuri, dar se pare ca la al meu ECU injectie era pe acelasi manunchi de fire cu ECU habitaclu, asadar a fost din necesitate facuta aceasta miscare miscare cu datul jos bordului.
Asta asa, aviz amatorilor de conversie turbo pe matiz, sa stie ce ii asteapta
Asta asa, aviz amatorilor de conversie turbo pe matiz, sa stie ce ii asteapta
Re: Turbo Matiz
#43Cred ca asta e o chestie comuna. Masina a fost noua? Si a mea a fost la fel, dar nu a fost noua si nu ma pot pronunta exact
Re: Turbo Matiz
#44Masina a fost noua.
Nu e o chestie comuna. Se poate sa ai ECU la vedere si cu harness si manunchi de fire dedicat (pe alte masini sa zicem). Intr-un exemplu de genul asta dureaza fix cateva minute sa schimbi unitatea de control, ba chiar e posibil sa vina cu asezare pe mufa originala. Atat de simplu poate fi.
Dar treaba cu electrica unita este generata din ce imi pot da seama de procesul de reducere al costurilor de fabricatie. De ce sa faci doua circuite dedicate cand poti face unul singur ca nu umbla nimeni la el oricum. Mai plantezi ECU-ul si adanc in bord si problema e rezolvata.
Pana vine unul ca mine si zice 'a, pai ca sa montam un standalone', si incepe distractia. Efectic masina a fost dezmembrata pe jumate pt operatiunea asta si nu de placere
Nu e o chestie comuna. Se poate sa ai ECU la vedere si cu harness si manunchi de fire dedicat (pe alte masini sa zicem). Intr-un exemplu de genul asta dureaza fix cateva minute sa schimbi unitatea de control, ba chiar e posibil sa vina cu asezare pe mufa originala. Atat de simplu poate fi.
Dar treaba cu electrica unita este generata din ce imi pot da seama de procesul de reducere al costurilor de fabricatie. De ce sa faci doua circuite dedicate cand poti face unul singur ca nu umbla nimeni la el oricum. Mai plantezi ECU-ul si adanc in bord si problema e rezolvata.
Pana vine unul ca mine si zice 'a, pai ca sa montam un standalone', si incepe distractia. Efectic masina a fost dezmembrata pe jumate pt operatiunea asta si nu de placere
Re: Turbo Matiz
#45Am primit vorba ca masina a fost pornita cu noul ECU si ca merge ok.
Au fost nevoiti sa faca puzzle inclusiv compartimentul motor pt a finaliza lucrarea (din fericire, totul a fost gandit dinainte pt dezasamblare usoara).
Mai sunt cateva detalii de montaj (adica pus inapoi piese pe ea) ce trebuiesc facute apoi se poate continua cu setarea.
Au fost nevoiti sa faca puzzle inclusiv compartimentul motor pt a finaliza lucrarea (din fericire, totul a fost gandit dinainte pt dezasamblare usoara).
Mai sunt cateva detalii de montaj (adica pus inapoi piese pe ea) ce trebuiesc facute apoi se poate continua cu setarea.