Cateva sfaturi.

#1
Salut tuturor ,

Ma gandeam de curand sa imi achizitionez un Matiz ( ca prima masina ) si am si eu cateva nelamuriri la care as vrea sa ma ajutati !
In primul rand vreau sa ma refer la asa zisele "minusuri" acestea pentru mine fiind .

1. Stabilitatea ( in curbe , pe drum etc. )
Din ce am inteles eu Matiz-ul nu este prea stabil mai ales la curbe ... sunt ceva solutii pentru a mari stabilitatea ? Eu din ce am cautat am inteles ca niste cauciucuri mai late si arcuri sport sau ceva mai tari ar ajuta un pic mai mult.

2. Consumul
Tot la fel din ce am citit pe "domnul" Google sunt unele Matiz-uri care consuma 6 / 7 % si altele care consuma 10 / 11 % una din intrebari ar fi daca exista vreo metoda sa imi dau seama de consum cand ma duc sa cumpar masina si daca nu este .. macar este vreo solutie ca acest consum sa fie redus ?

Imi cer scuze daca sunt prea banale intrebarile , dar daca nu ma prea pricep asta fiind prima masina ( invatatoarea mea :D ) ...
Astept cat mai multe reply-uri
Multumesc anticipat

Re: Cateva sfaturi.

#2
Incerc eu sa iti raspund cat de bine pot. Daca este prima masina si nu conduci des alte masini nu o sa ai impresia ca nu e stabila in curbe. La viteze de oras este la fel de stabila ca orice alta masina dar la viteze mai mari apare efectul de barca.Oricand poti inbunatati stabilitatea prin schimbarea arcurilor si a amortizoarelor. Legat de consum, in general matizurile euro 2 consuma mai putin decat euro 3 sau 4. Oricare ar fi conteaza mult stilul de mers. In general matizul trebuie turat mai mult iar daca nu esti obist=nuit cu asta o sa consume mai mult. Eu unul nu il turez pentru ca nu sunt obisnuit si papa mai mult decat normal.

Re: Cateva sfaturi.

#4
Salut FVI :) ,matizul este o masina ideala pentru un incepator si nu numai .Indiferent ca este euro 2 sau 3 totul depinde de stilul de a conduce si la asteptarile pe care le ai de la un Matiz , se intretine usor ,piese ieftine fata de alte masini.Ai multe avantaje cu o astfel de masina,consumul este bun tinand cont ca este o masina pentru oras.

Re: Cateva sfaturi.

#5
Si ca dezavantaje...tabla. este de cea mai proasta calitate. Daca intentionezi sa iti iei un matiz verifica pasajele spate, pragurile si marginile de jos ale usilor. Daca se vede rugina este si mai multa in interior.Legat de consum euro 2 consuma cu 1-2% mai putin decat 3 sau 4.

Re: Cateva sfaturi.

#6
Detin un Matiz euro 2 din 2004. Vrei sa spui ca prin mers turat consumul de combustibil e mai mic decat mersul linistit ,2-3000 de ture maxim? Nu am incercat sa vad daca este adevarat, dar din logica mea, cu cat turezi mai mult un motor, cu atat consumul va fi mai mare, ca urmare a deschiderii la maxim a supapei de admisie combustibil de la carburator.

Re: Cateva sfaturi.

#9
Salut baieti ,vreau si eu un sfat se merita sa vand matizul cu 1900 de euro ,,mai mult nu imi iese,si sa imi cumpar un Logan pe motorina modelul simplu de motor nu acel cu turbo? Masina mea este din 2008 arata impecabil interior si exterior . Am ajuns la aceasta hotarare datorita relantiului prost pe care il am si nu gasec pe nimeni prin zona sa ii dea de cap. Am bagat si eu in ea bujii ,fise ,supapa ,furtunase de vacum acelea de la supapa pcv dar fara rost. Astept raspunsuri si pe privat si aici pe club :) Va multumesc

Re: Cateva sfaturi.

#11
Dory scrie:Salut baieti ,vreau si eu un sfat se merita sa vand matizul cu 1900 de euro ,,mai mult nu imi iese,si sa imi cumpar un Logan pe motorina modelul simplu de motor nu acel cu turbo? Masina mea este din 2008 arata impecabil interior si exterior . Am ajuns la aceasta hotarare datorita relantiului prost pe care il am si nu gasec pe nimeni prin zona sa ii dea de cap. Am bagat si eu in ea bujii ,fise ,supapa ,furtunase de vacum acelea de la supapa pcv dar fara rost. Astept raspunsuri si pe privat si aici pe club :) Va multumesc
Legat de numele topicului care si-ar fi gasit utilitatea mai degraba la sectiunea Mecanica.

Legat de ralanty instabil,

Inlocuieste sau curata EGR-ul, regleaza avansul, masoara-ti valorile sondelor de oxigen (ai doua), verifica-ti injectoarele (nu este exclus sa ai vreunul partial infundat). Si un banal fir de masa iti poate da variatii la ralanty, le-ai verificat?

Numai bine
*Mecanica MATIZ & SPARK
*Revizii periodice
*Diagnoza Daewoo fabr. 99-2008
<< Tel : 0721 387 857 - Tudor >>
https://www.facebook.com/MATIserv/

Re: Cateva sfaturi.

#12
Avansul nu am cum sa il reglez deoarece este euro 4 si nu are delcou , egr este electronic deci nu prea se infunda, si valorile nu am cu ce si nu stiu cum sa le masor .Dar mecanici care am fost pana acum la ei puteau sa o faca. Daca la un Matiz nu ii se da de cap stau si ma intreb la un chrysler ,maserati si lista cu masini complicate poate continua ce le poti face daca ai o proble-ma . Sa recunoastem avem mecanici 90% doar cu numele . Ne pricepem la tot dar la nimic bine...

Re: Cateva sfaturi.

#13
Dory scrie:Avansul nu am cum sa il reglez deoarece este euro 4 si nu are delcou , egr este electronic deci nu prea se infunda, si valorile nu am cu ce si nu stiu cum sa le masor .Dar mecanici care am fost pana acum la ei puteau sa o faca. Daca la un Matiz nu ii se da de cap stau si ma intreb la un chrysler ,maserati si lista cu masini complicate poate continua ce le poti face daca ai o proble-ma . Sa recunoastem avem mecanici 90% doar cu numele . Ne pricepem la tot dar la nimic bine...
Sall Dory ,

Subscriu celor spuse de tine , mai bine esti doctor pe o anume marca decat mediocru in mai multe.
Apropo, au fost sfaturi generaliste, E2-3,4, acum tu faci selectia nu pot tine minte fiecare E2.3.4 a fiecarui membru in parte de pe forum.... as lua-o razna :lol:

O seara buna.
*Mecanica MATIZ & SPARK
*Revizii periodice
*Diagnoza Daewoo fabr. 99-2008
<< Tel : 0721 387 857 - Tudor >>
https://www.facebook.com/MATIserv/

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

cron