Aer conditionat

#1
Că tot este rubrica de modificări, am și eu o întrebare.

Pe Matizul meu din 2002 Euro2 pot pune o instalație de aer condiționat? Ce alte modificări implică?
Matizel și Albăstrica

Save water. Drink beer!

Re: Aer conditionat

#3
Se poate monta cu conditia ca compresorul sa fie de pe varianta simpla fara sevodirectie ,daca masina a fost cu servo atunci se poate doar ca iti trebuie tot ce apartine de servo,iar la partea electrica iti trebuie instalatia care se afla pe motor ,partea interioara e cablata din fabrica

Re: Aer conditionat

#4
Electrica se poate face de la 0, eu nu am avut nimic tras nici in interior nici la motor unde oricum trebuie legat doar un singur fir! :lol: Iar la varianta cu servo iti trebuie doar suportul compresorului varianta cu servodirectie restul pieselor nu ca sunt diferite, fiecare cu treaba lui! Nu mai sfatuiti oamenii aiurea ca dupaia cumpara tot motorul sa isi puna saracii A/C :lol: Era odata un topic facut de la 0 de mine cu pasii ce trebuie urmati si de ce este nevoie insa s-a dus!
I still miss my ex-wife, but my aim is getting better!

Re: Aer conditionat

#5
la varianta cu servo este un tip de compresor si pompa de servo este pe post si de intinzator ,iar la varianta simpla alt tip de compresor care are dimensiunile intre gaurile de prindere diferite si in acelasi timp copresorul este si intinzator, iar la partea eectrica daca vrei sa functioneze cum trebuie iti trebuie mai mult de un singur fir , ai nevoie si de un releu si de siguranta de protectie si spun asta pt ca am montat si varianta simpla si varianta cu servo si am facut instalatia de la zero

Re: Aer conditionat

#6
Eu asa stiam ca difera doar suportul dar daca spui ca ai montat si cu si fara inseamna ca ai dreptate! ;) Si da e necesar si releul, plus ca se mai fac niste legaturi pe acolo, insa vruiam defapt sa spun ca la motor e simpla treaba fata de interior, plus de asta la cele euro 2 exista deja instalatia interioara facuta fata de cei cu E3/E4!
I still miss my ex-wife, but my aim is getting better!

Re: Aer conditionat

#8
Eu m-am apucat acum 4 zile de instalat aerul conditionat.
Masina donor: 800cm3, fara pompa servo cu aer conditionat.
Masina mea: 800cm3, cu pompa servo si fara aer conditonat.
Am platit 700ron pentru compresor, aeroterma, cablajul interior respectiv cel de pe motor, si conductele.
Am dat jos bordul (5 ore de lucru, daca ai toate sculele). Rezulta o multime de suruburi, eu le-am lipit cu scotch langa gaurile din care le-am scos. Am mai intampinat ceva probleme la a da jos volanul, sfat amical: folositi un extractor de rulmenti. Am dat jos aeroterma (prins cu suruburi) si am inlocuit-o cu cea "noua" (3ore de lucru). Tevile tur/retur de alu vor patrunde in compartimentul motor prin doua orificii.
Din pacate suruburile pe care le-am primit de la vanzator nu s-au potrivit, dar le-am inlocuit pe toate la Dedeman. Nu stiu cate drumuri am facut dupa suruburi la DDMan.
A demontat servopompa cu suport cu tot. De acel suport servo nu vom mai avea nevoie pentru ca odata compresorul montAt acesta va servi ca suport pentru pompa servo. Am avut de furca cu gasirea suruburilor potrivite, nu pt.ca ar fi fost speciale, ci pt.ca nu le-am primit de la vanzator.
Am montat conductele/tevile de alu pe tevile tur/retur din aeroterma. Am cumparat si am pus garnituri noi peste tot. Mentionez ca pentru montare a fost nevoie de demontarea mastii fata respectiv a farurilor. De sus nu am reusit sa introduc conductele, doar din fata cam unde este masca de plastic.
AM instalat radiatorul si am conectat conductele de el.
A urmat schimbarea cablajului, prin care se intelege, tragerea unui fir de la tabloul de sigurante la compresor respectiv la un senzor din conducta de aluminiu. La cumparare am primit si cablajul si am desfacut din "matzele" cumparate firul care-mi lipsea si l-am introdus in a cablajul meu (ore lucru 4-5) prilej cu care am inlocuit banda izolanta peste tot, rezultand practic un cablaj complet nou, cel putin la vedere. Am pus cablajul la loc (1,5-2ore de lucru). Le-am prins cu soricei, cele original s-au rupt la extractie, iar in comert nu am gasit.
Urmeaza schimbatul cablajului in interior. Voi reveni in 24 de ore.

Re: Aer conditionat

#10
Sailor Popeye scrie:Eu m-am apucat acum 4 zile de instalat aerul conditionat.
Masina donor: 800cm3, fara pompa servo cu aer conditionat.
Masina mea: 800cm3, cu pompa servo si fara aer conditonat.
Am platit 700ron pentru compresor, aeroterma, cablajul interior respectiv cel de pe motor, si conductele.
Am dat jos bordul (5 ore de lucru, daca ai toate sculele). Rezulta o multime de suruburi, eu le-am lipit cu scotch langa gaurile din care le-am scos. Am mai intampinat ceva probleme la a da jos volanul, sfat amical: folositi un extractor de rulmenti. Am dat jos aeroterma (prins cu suruburi) si am inlocuit-o cu cea "noua" (3ore de lucru). Tevile tur/retur de alu vor patrunde in compartimentul motor prin doua orificii.
Din pacate suruburile pe care le-am primit de la vanzator nu s-au potrivit, dar le-am inlocuit pe toate la Dedeman. Nu stiu cate drumuri am facut dupa suruburi la DDMan.
A demontat servopompa cu suport cu tot. De acel suport servo nu vom mai avea nevoie pentru ca odata compresorul montAt acesta va servi ca suport pentru pompa servo. Am avut de furca cu gasirea suruburilor potrivite, nu pt.ca ar fi fost speciale, ci pt.ca nu le-am primit de la vanzator.
Am montat conductele/tevile de alu pe tevile tur/retur din aeroterma. Am cumparat si am pus garnituri noi peste tot. Mentionez ca pentru montare a fost nevoie de demontarea mastii fata respectiv a farurilor. De sus nu am reusit sa introduc conductele, doar din fata cam unde este masca de plastic.
AM instalat radiatorul si am conectat conductele de el.
A urmat schimbarea cablajului, prin care se intelege, tragerea unui fir de la tabloul de sigurante la compresor respectiv la un senzor din conducta de aluminiu. La cumparare am primit si cablajul si am desfacut din "matzele" cumparate firul care-mi lipsea si l-am introdus in a cablajul meu (ore lucru 4-5) prilej cu care am inlocuit banda izolanta peste tot, rezultand practic un cablaj complet nou, cel putin la vedere. Am pus cablajul la loc (1,5-2ore de lucru). Le-am prins cu soricei, cele original s-au rupt la extractie, iar in comert nu am gasit.
Urmeaza schimbatul cablajului in interior. Voi reveni in 24 de ore.


Am revenit. Am marcat toate mufele sa stiu de unde le-am scos. Am deschis soriceii, sa pastrezcat mai multe din, cele orginale. In unele locuri am fost nevoit sa le rup. Le-am inlocuit cu cele universale care se gasesc in comert. Am scos cablajul din masina si l-am asezat langa cel nou, comparand atent sa vad daca cablajul donor are toate firele/mufele de care am nevoie, plus firul pentru aparatul AC. Dupa ce m-ama asigurat ca totul e in regula, l-am instalat atent, sa nu rup mufe/cabluri. Am pastrat locul cablurilor pentru ca lungime unora nu ar permite altceva. Am adaugat 20cm la firele boxelor din fata, originalele fiind prea scurte. Apropo, daca doriti sa trageti cabluri acum ar fi momentul. Am tras cablu pt. Incalzit scaunele fata, pt.dezaburizator doua oglinzi laterale, pt.lumina alba ambientala de sub scaunele fata (sunt legate de lumina plafon), pt.boxelept.frecvente medii si inca doua pentru bassul din portbagaj. Apropo bass: Incinta pt.bass este facuta din fibra de sticla care are exact forma gaurii din spatele stopurilor. Le-am facut acu un an. Sunt super. Amplificatorul bass la mine se afla in torpedou, fiind unul de marime mini, chinezesc si ieftin (60-70 ron) deci nu-mi ocupa mult loc. Tot in torpedou am instalat o mufa 12V (bricheta) ca sursa pt.amplif bass. Deci cabluri trase, cositorite, izolate, testate si legate cu soricei, fixate la locul lor. r
Cablaj instalat, bordul pus, asamblat tot, usor si rapid. Maine ma duc la electricianul auto sa-mi verifice lucrarea, sa-mi puna siguranta si sa testam lucrarea. (pret inca necunoscut) Dupa care am intalnire la meseriasul clima, care imi vamumple cu freon instalatia, si o va testa cu un nas electronic pentru scurgeri. (pret total. 100Ron).
Desi nu cred ca ajuta mult am si fotografii, tre' sa le editez, sa incapa cat mai multe. Revin cu rezultate cand le am.

Re: Aer conditionat

#11
Sailor Popeye scrie:
Sailor Popeye scrie:Eu m-am apucat acum 4 zile de instalat aerul conditionat.
Masina donor: 800cm3, fara pompa servo cu aer conditionat.
Masina mea: 800cm3, cu pompa servo si fara aer conditonat.
Am platit 700ron pentru compresor, aeroterma, cablajul interior respectiv cel de pe motor, si conductele.
Am dat jos bordul (5 ore de lucru, daca ai toate sculele). Rezulta o multime de suruburi, eu le-am lipit cu scotch langa gaurile din care le-am scos. Am mai intampinat ceva probleme la a da jos volanul, sfat amical: folositi un extractor de rulmenti. Am dat jos aeroterma (prins cu suruburi) si am inlocuit-o cu cea "noua" (3ore de lucru). Tevile tur/retur de alu vor patrunde in compartimentul motor prin doua orificii.
Din pacate suruburile pe care le-am primit de la vanzator nu s-au potrivit, dar le-am inlocuit pe toate la Dedeman. Nu stiu cate drumuri am facut dupa suruburi la DDMan.
A demontat servopompa cu suport cu tot. De acel suport servo nu vom mai avea nevoie pentru ca odata compresorul montAt acesta va servi ca suport pentru pompa servo. Am avut de furca cu gasirea suruburilor potrivite, nu pt.ca ar fi fost speciale, ci pt.ca nu le-am primit de la vanzator.
Am montat conductele/tevile de alu pe tevile tur/retur din aeroterma. Am cumparat si am pus garnituri noi peste tot. Mentionez ca pentru montare a fost nevoie de demontarea mastii fata respectiv a farurilor. De sus nu am reusit sa introduc conductele, doar din fata cam unde este masca de plastic.
AM instalat radiatorul si am conectat conductele de el.
A urmat schimbarea cablajului, prin care se intelege, tragerea unui fir de la tabloul de sigurante la compresor respectiv la un senzor din conducta de aluminiu. La cumparare am primit si cablajul si am desfacut din "matzele" cumparate firul care-mi lipsea si l-am introdus in a cablajul meu (ore lucru 4-5) prilej cu care am inlocuit banda izolanta peste tot, rezultand practic un cablaj complet nou, cel putin la vedere. Am pus cablajul la loc (1,5-2ore de lucru). Le-am prins cu soricei, cele original s-au rupt la extractie, iar in comert nu am gasit.
Urmeaza schimbatul cablajului in interior. Voi reveni in 24 de ore.


Am revenit. Am marcat toate mufele sa stiu de unde le-am scos. Am deschis soriceii, sa pastrezcat mai multe din, cele orginale. In unele locuri am fost nevoit sa le rup. Le-am inlocuit cu cele universale care se gasesc in comert. Am scos cablajul din masina si l-am asezat langa cel nou, comparand atent sa vad daca cablajul donor are toate firele/mufele de care am nevoie, plus firul pentru aparatul AC. Dupa ce m-ama asigurat ca totul e in regula, l-am instalat atent, sa nu rup mufe/cabluri. Am pastrat locul cablurilor pentru ca lungime unora nu ar permite altceva. Am adaugat 20cm la firele boxelor din fata, originalele fiind prea scurte. Apropo, daca doriti sa trageti cabluri acum ar fi momentul. Am tras cablu pt. Incalzit scaunele fata, pt.dezaburizator doua oglinzi laterale, pt.lumina alba ambientala de sub scaunele fata (sunt legate de lumina plafon), pt.boxelept.frecvente medii si inca doua pentru bassul din portbagaj. Apropo bass: Incinta pt.bass este facuta din fibra de sticla care are exact forma gaurii din spatele stopurilor. Le-am facut acu un an. Sunt super. Amplificatorul bass la mine se afla in torpedou, fiind unul de marime mini, chinezesc si ieftin (60-70 ron) deci nu-mi ocupa mult loc. Tot in torpedou am instalat o mufa 12V (bricheta) ca sursa pt.amplif bass. Deci cabluri trase, cositorite, izolate, testate si legate cu soricei, fixate la locul lor. r
Cablaj instalat, bordul pus, asamblat tot, usor si rapid. Maine ma duc la electricianul auto sa-mi verifice lucrarea, sa-mi puna siguranta si sa testam lucrarea. (pret inca necunoscut) Dupa care am intalnire la meseriasul clima, care imi vamumple cu freon instalatia, si o va testa cu un nas electronic pentru scurgeri. (pret total. 100Ron).
Desi nu cred ca ajuta mult am si fotografii, tre' sa le editez, sa incapa cat mai multe. Revin cu rezultate cand le am.
Fişiere ataşate
01.png
02.png
03.png

Re: Aer conditionat

#12
Pana la urma electricianul nu a avut timp sa-mi verifice lucrarea ( a se inteleg: nu a dorit/nu a avut chef). M-am uitat pe diagrama de pe capacul cutiei cu sigurante aflat in compartimentul motor, sa vad amperajul releului pentru aerul conditionat (este de 20A, cod: PA66-GF33, cu cinci picioruse), si dupa ce l-am cumparat de la bardiauto.ro, l-am bagat la loc. AM pornit motorul, insa ledul butonul AC nu s-a aprins, nu s-a intamplat nimic. Pe moment nu am inteles de ce. Doar dupa ce m-am dus la bagat freon in sistem s-a aprins ledul butonului AC. Deci daca nu are freon in sistem, clima nu porneste deloc. Meseriasul a bagat 4 atmosfere si a propus sa verificam presiunea peste 3 zile (cu weekend 5 zile) deci ma duc luni. Pe moment a pornit instalatia AC, fara probleme, scotand aer rece rapid (30sec). Tot ceea ce a fost diferit, de inainte a fost un sasaitul nederanjant a compresorului, seamana cu zgomotul produs de frigidere. L-am testat si a doua zi, si scotea aer rece. Momentan astept ziua de luni, sa masuram presiunea freonului din sistem, iar daca s-a mentinut inseamna ca nu are scapari de freon. Ce sa zic... momentan ma bucur, dar astept verdictul final. Revin.

Re: Aer conditionat

#14
Sailor Popeye scrie:Pana la urma electricianul nu a avut timp sa-mi verifice lucrarea ( a se inteleg: nu a dorit/nu a avut chef). M-am uitat pe diagrama de pe capacul cutiei cu sigurante aflat in compartimentul motor, sa vad amperajul releului pentru aerul conditionat (este de 20A, cod: PA66-GF33, cu cinci picioruse), si dupa ce l-am cumparat de la bardiauto.ro, l-am bagat la loc. AM pornit motorul, insa ledul butonul AC nu s-a aprins, nu s-a intamplat nimic. Pe moment nu am inteles de ce. Doar dupa ce m-am dus la bagat freon in sistem s-a aprins ledul butonului AC. Deci daca nu are freon in sistem, clima nu porneste deloc. Meseriasul a bagat 4 atmosfere si a propus sa verificam presiunea peste 3 zile (cu weekend 5 zile) deci ma duc luni. Pe moment a pornit instalatia AC, fara probleme, scotand aer rece rapid (30sec). Tot ceea ce a fost diferit, de inainte a fost un sasaitul nederanjant a compresorului, seamana cu zgomotul produs de frigidere. L-am testat si a doua zi, si scotea aer rece. Momentan astept ziua de luni, sa masuram presiunea freonului din sistem, iar daca s-a mentinut inseamna ca nu are scapari de freon. Ce sa zic... momentan ma bucur, dar astept verdictul final. Revin.

Deci m-am dus frumos la reparatii frigidere. Meseriasul de acolo mi-a oferit cel mai mic pret, si cele mai bune servicii. Intr-adevar s-a odvedit a fi un om de treaba. Am masurat, si sistemul nu a avut scapari (si-a mentinut presiunea initiala), cu alte cuvinte am putut umple instalatia la maxim cu freon. Ceea ce am si facut. AM testat-o si totul a mers k pe roate. Individul mi-a oferit un job pe loc :geek: , dar l-am refuzat politicos, spunandu-i ca-i doar un hobby, si cu atentie ,rabdare si timp oricine putea s-o faca. Clima baga aer rece in aprox 10-15 secunde, ceea ce cred ca e un rezultat mai mult decat acceptabil. :)
Nu mai am cu ce reveni. Functioneaza si atat. :)

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori