Probleme A/C

#1
Salut. Am si eu o problema ? Am schimbat radiatorul de la A/C , compresorul , filtrul si conductele , iam bagat freon. Imi porneste greu :( si dupa ce proneste numai am treaba . Cand opresc motorul si am oprit A/C si dau sa il pornesc la fel . :( :( Daca stie cineva , spuneti-mi si mine ce pot sa fac . :(

Re: Probleme A/C

#2
Salut!
Am si eu o problema cu A/C al matizului achizitionat recent.
Compresorul aerului conditionat nu se cupleaza atunci cand apas butonul din bord. Ventilatorul porneste, becul se aprinde, insa copresorul nu se cupleaza.
Mentionez ca am incarcat cu freon instalatia, am cuplat cu un fir de la borna + a bateriei la firul compresorului, moment in care acesta porneste si incepe sa bage rece. Nu sunt sunete ciudate de la rulmenti. Totodata am verificat sigurantele, iar releul din compartimentul motor l-am inversat cu un altul.
As dori sa stiu care ar mai putea fi problemele posibile.
Din cate am inteles exista o sonda de presiune pe instalatie, care decupleaza compresorul atunci cand nu mai exista freon si presiunea in instalatie scade. Exista posibilitatea ca aceasta sonda sa fie defecta si sa ramana pe inchis? Desi am pus freon, tot nu porneste compresorul.
Care este codul sondei respective? Banuiesc ca nu se poate schimba sub presiune, ci trebuie golita instalatia.
Mai exista alti senzori/contacte care ar putea fi de vina in situatia mea?
Din cate am inteles compresorul se decupleaza in acceleratii puternice, sau in anumite conditii. Cine comanda acele decuplari?
Se poate monta un fir cu intrerupator de la baterie la compresor? sau exista risc de incendiu/defectare compresor la mers continuu?
Un coleg de forum dornic de a da de cap problemei in Bucuresti?
Va multumesc frumos!

Re: Probleme A/C

#3
Am facut o captura cu schema electrica a AC-ului din manual.
2017-09-07 09_42_55-Manualul de Service Matiz.pdf - Adobe Reader.png
Banuiesc ca ce ai facut tu a fost sa legi firul verde cu dunga neagra (DK GRN/BLK in schema) la baterie ca sa testezi compresorul. Corect?
Nu recomand asta ca solutie pe termen lung intrucat risti sa iei foc. Ai putea sa pui buton cu releu si siguranta pt protectie, dar totusi o vad ca o solutie riscanta.

Ca sa vezi de unde se trage problema ai nevoie de un multimetru/lampa de control. Mai jos voi scrie pasii pentru multimetru:
1. Verifica sigurantele Ef14, Ef19 si Ef6.
2. Verifica ca intrerupatorul dual de presiune functioneaza corect -> urmareste firul de la compresor DK GRN/BLK din schema pana gasesti intrerupatorul dual de presiune. Masoara cu multimetrul tensiunea la pinul 1 si pinul 2 ai intrerupatorului. Daca un fir are 12V si unul are 0V inseamna ca trebuie sa trebuie sa schimbi intrerupatorul. Daca nu, vezi pasul 3.
3. Verifica ca releu compresor AC functioneaza corect (ai spus ca ai facut schimb cu un alt releu, dar trebuie sa testezi si daca vine semnalul de comanda): pune un deget pe el si roaga pe cineva sa apese butonul de AC. Daca se simte la deget ca cupleaza inseamna ca vine comanda OK.
4. Daca nu cupleaza, inseamna ca cel mai probabil firul DK GRN/WHT (verde cu dunga alba) este intrerupt sau ECM nu da comanda de pornire. Ca sa verifici, poti pune un fir subtire (curentul de comanda e mic) intre masa bateriei si pinul 85 al releului, apoi pui releul la loc in soclu.
5. Daca dupa ce ai ai pus firul functioneaza, atunci inseamna ca nu vine comanda de la ECM, cel mai probabil din cauza firului DK GRN/WHT. Deci trebuie sa verifici cu multimetrul pus pe setarea de rezistenta sau pe beeper care este rezistenta firului intre soclul releului (in dreptul pinului 85) si pinul 51 al ECM.
6. Daca rezistenta este aproape de zero Ohm, atunci cablul e OK. Daca nu, inseamna ca trebuie sa pui un fir in paralel firul sau sa gasesti locul unde firul e intrerupt (ar putea fi soclul releului de vina sau legatura soclu-panou sigurante) si sa il repari.
7. Daca cablul de la pctul 5 e OK, atunci ECM nu da comanda si in acest caz trebuie sa verifici de ce nu se intampla asta, cel mai posibil poate fi legatura dintre modulul ce comanda din bord. Aici m-as duce la un electrician ptr ca sunt multe de demontat.
8. Cam asta as face in prima faza, nu ar trebui sa iti ia mai mult de 30min ca sa faci toate verificarile. Dupa ce le faci, daca imi scrii aici rezultatele te pot ajuta in continuare cu depanarea (pe forum, din pacate nu am timp sa te ajut "fizic").

Stiu ca utilizatorul maseluta se ocupa cu electrice, vezi daca te poate ajuta.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: Probleme A/C

#4
Multumesc frumos de sfaturile destul de complexe si in acelasi timp simplu de urmat (datorita faptului ca ai fost foarte explicit).
Cu prima ocazie cand timpul imi va permite o sa pun in practica pasii enumerati si te voi tine la curent.
Pana ajung la ECM eu zic ca ma descurc fara probleme.
Sper sa pot avea acces la firul DK GRN/BLK intrucat am vazut ca intra printr-o gaura a caroseriei si e prins cu banda in manunchi prin interiorul ei...motorul ar fi indicat sa fie rece, altfel frige fiind pe langa evacuare.
Multumesc frumos inca o data!

Re: Probleme A/C

#5
Cu placere :), sper sa te descurci, nu e rocket science, dar nici foarte simplu nu e.
In poza asta pare ca ar trebui sa se duca la piesa 22 (Intrerupator dual de presiune) prinsa pe piesa 21 (Receptor-uscator).
Din ce imi aduc aminte piesa 21 e destul de usor de gasit, nu mai am Matizul sa ma uit :).
Sistem_AC_1.PNG
Sistem_AC_2.PNG
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: Probleme A/C

#6
Aseara am avut timp sa imi bag nasul pe la sistemul de aer conditionat.
Nu am avut la dispozitie un aparat de masura si control ci o lampa de control..ce am facut:
Am scos mufa intrerupatorului dual de presiune, am incercat sa verific continuitatea circuitului prin intrerupator,insa pozitia nu mi-a permis sa vin cu varful creionului de control pe un pin si cu alt fir pe pinul doi....de reusit,am reusit ceva, insa lampa se aprindea,dar cred ca am atins firul direct de ambii pini pentru ca, am facut punte intre pinii mufei scoase de la intrerupatorul dual si compresorul porneste si functioneaza normal.se si opreste atunci cand accelerez...(ps: a aparut un mic sunet de curea uneori ....trebuie intinsa mai bine desi pare intinsa ok)
Acum vine intrebarea mea nr 1.din ce stiu sezorul de presiune dual opreste curentul spre compresor atunci cand presiunea scade (lipsa freon) si cand presiunea creste peste x barr. Exista vreun risc de a creste foarte mult presiunea in instalatie daca las puntea facuta pana la schimbarea intrerupatorului?
Precizez ca am mers vreo 15 minute cu masina asa,dupa ce am izolat bine puntea respectiva.
Intrebarea nr 2: pot schimba intrerupatorul fara a goli instalatia de freon? Am cautat pe net piesa 21 (receptor-uscator) si pare a avea gaura si atat acolo unde se infileteaza intrerupatorul,fara vreo altta supapa care sa închidă la desfiletare.
Intrebarea nr 3: ce rol are piesa 21(receptor-urscator)? Merita schimbat si el? Pret aproximativ 80 de lei...
Intrebarea nr 4: un cod pentru intrerupatorul dual, sau un link,intrucat nu prea am reusit sa il gasesc pe net.
Multumesc frumos!

Re: Probleme A/C

#7
Salut, ma bucur ca merge, sincer nu cred ca e mare problema sa mergi asa o vreme DACA ai freon instalatie (adica nu ai pierderi). Altfel risti sa strici compresorul care va merge pe uscat.
Receptorul-uscator pare sa fie mai important decat credeam: https://dantalmaciu.wordpress.com/2016/ ... i-uscator/
Deci schimba-l daca e numai 80 lei.
Coduri:
- Intrerupator dual de presiune: 93741201
- Receptor-uscator:
---96320092 pt VIN cu ultimele cifre pana la 170393
---96512885 pt VIN cu ultimele cifre de la 170394

Linkuri utile:
Catalog piese Matiz: http://comenzi.radacini.ro/CATALOAGE/Ca ... _MATIZ.htm
Manual reparatii Matiz: viewtopic.php?t=2311
ex Daewoo Matiz SE 1999

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

cron