Fum excesiv esapament

#1
Buna ziua. Am si eu o problema cu un matiz euro 4 an 2007 motor 0.8 ; de cateva zile la pornire scoate fum in exces pe esapament de culoare alba. Am inceput prin a verifica bujiile pe care le-am dat jos , 2 erau uscate ca noi iar una era uda (cea de la care duce fisa de la bobina nr 1 ), am crezut ca este problema de la ea, asa ca am inlocuit bujiile si aceeasi poveste. Am schimbat fisele la bujii intre ele la fel, am schimbat bujiile intre ele aceeasi problema cu aceeasi bujie. Am crezut ca este de la injectoare asa ca am demontat injectoarele, le-am curatat pe toate (am vazut tutorial pe youtube si le-am montat la loc. Acum nu mai uda bujia ( cea de la fisa nr 1 ) dar tot scoate fum cu miros intepator (duce a plastic ars decat a benzina). Am verificat clapeta de acceleratie este curata, nivel ulei bun, in vasul de lichid nu se vede ulei.
Ma poate ajuta cineva cu aceasta problema?
ps: Am vrut sa merg cu ea sa o pun pe tester dar imi e teama sa nu raman pe drum .
Multumesc anticipat!

Re: Fum excesiv esapament

#2
Revin asupra problemei. Am constat ca nivelul din baia de ulei este la maxim si ai impresia ca e "marmelada" la compozitie si culoare. Am mers pe partea de admisie si am constatat ca supapa pcv are ulei in ea dar tot "marmelada" astept o parere de la voi multumesc.
Ps eu banuiesc ca ar fi garnitura de la chiuloasa

Re: Fum excesiv esapament

#3
Marmelada de regula inseamna ulei neschimbat la timp. Ai putea incerca o curatare:
1. Dai jos capacul de la culbutori si cureti marmelada grosiera la mana (cu o surubelnita)
2. Cu o perie de vase si cu motorina cureti tot ce a ramas. Acum toata mizeria ar trebui sa se scurga in baia de ulei.
3. Scurgi uleiul si ce iese din marmelada.
4. Dai jos baia de ulei si cureti motorul de dedesubt tot cu perie si motorina. Daca poti, dai sorbul pompei jos si il cureti bine si pe el.
5. Cureti baia de ulei si ii refaci garnitura (e facuta din silicon de-ala negru). O pui apoi la loc si astepti ca garnitura sa se intareasca.
6. Pui ulei ieftin (poate fi si 15W40) cu motor flush si urmezi instructiunile de pe cutia de motor flush. Asta va cureta pasajele inguste de ulei, cele la care nu ai putut sa le cureti.
7. Faci schimbul de ulei din nou, de data asta cu un ulei bun.
8. Schimbi uleiul anual sau maxim 10000km, ce intervine prima.

Toti pasii de mai sus trebuie respectati daca vrei sa cureti motorul cum trebuie. Daca s-a mers cu ulei prost multa vreme, e posibil ca segmentii, cuzinetii, precum si celalte componenete ale motorului sa fie afectate. Curatarea nu va rezolva problemele, ba chiar este posibil sa le agraveze (un ulei nou s-ar putea sa fie papat mai repede, dat fiind ca e mai subtire decat marmelada), deci posibil sa fie nevoie sa completezi cu ulei mai des decat oana acum. Dar fara curatare, motorul se va distruge curand. Curatarea o faci pe propria raspundere, deci ai mare grija cum o faci.

Daca observi si spuma alba in "marmelada", atunci cel mai probabil este ciupiuta garnitura de chiulasa.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

cron