schimb ulei

#1
ce se intampla daca schimb tipul de ulei de la semi la full sintetic ?
am folosit pana acum mobil 2000 super s 10w40 semisintetic si as vrea sa folosesc castrol edge full sintetic tot 10w 40,pentru ca am auzit ca este mai bun.
masina nu consuma ulei dar il schimb la maxim 6000 km si am rulat pana acum 140000 km.

multumesc pentru sfaturi

Re: schimb ulei

#3
matiz scrie:ce se intampla daca schimb tipul de ulei de la semi la full sintetic ?
am folosit pana acum mobil 2000 super s 10w40 semisintetic si as vrea sa folosesc castrol edge full sintetic tot 10w 40,pentru ca am auzit ca este mai bun.
masina nu consuma ulei dar il schimb la maxim 6000 km si am rulat pana acum 140000 km.

multumesc pentru sfaturi

Asta este alegerea ta. Raspunsul fiind DA, poti pune full sintetic, nu se v-a intampla nimic daunator motorului.

Uleiul obisnuit, mineral a fost baza. Acesta a fost imbunatatit si facut uleiul semi-sintetic. Uleiul sintetic este, cum ar veni, urmatoarea generatie in evolutia uleiurilor.
Multi "cunoscatori" spun ca uleiul sintetic este pentru motoarele de generatie noua.
Nimic mai gresit, eu spun ca daca ai un motor produs in anul 2000 poti folosi ulei sintetic fara nicio problema daca vrei. Intrebarea este daca merita.
Exista mitul in Romania conform caruia daca bagi ulei sintetic intr-un motor vechi il mananca, il consuma, o sa ai scurgeri si motorul e mai zgomotos.
Intr-adevar asa se intampla, dar e perfect normal acest fenomen, atat timp cat acel motor e spre sfarsitul vietii.
Uleiul sintetic e mai subtire, pelicula pe care o formeaza e mai subtire, are detergenti care spala reziduurile din motor cauzate de uleiul mineral care in trecut nu a fost schimbat la timp.
Daca masina ta a folosit ulei mineral pana la 100 mii si nu a fost schimbat la maxim 7-8 000 mii e clar ca motorul are o oarecare uzura si cand vei baga un ulei subtire va produce zgomote ingrijoratoare, se va umezi pe la garnituri si il va manca.
Daca iti consuma ulei, nu trebuie sa fii ingrijorat atat timp cat acel consum nu depaseste 1-2l la 7-8-10 mii
In concluzie, daca ai un motor vechi, uzat 150-200mii, ai mers pana acum pe 15w40 sau 10w40, iti mai mananca, ai si ceva scurgeri, cel mai bun demers pentru motorul tau este sa ramai pe acelasi tip de ulei, tot ce poti sa faci mai bun e sa il schimbi la 7-8 mii in loc de 10 000.
Daca vei baga 5w30 cu siguranta o sa fii nevoit sa completezi mereu si te va costa mult mai mult pentru nimic.
Uzura uleiului e data de gazele care scapa in motor si care sunt corozive si ataca partile de metal si garniturile motorului tau.
Daca masina e veche si uzata baga uleiul pe care l-ai bagat si pana acum.
Daca masina e doar veche, poti baga ulei sintetic, dar uita-te la fiecare 7-8 mii km parcursi unde e nivelul pe joja si completeaza daca e nevoie.
Daca motorul masinii tale ramane fara ulei 5 minute, e de ajuns sa fie fier vechi.
Tot ce trebuie sa tii minte e ca nu conteaza ce ulei alegi, cu renume sau nu, important e sa il schimbi la timp, daca mergi in oras, stai in trafic, schimba-l cu incredere pe la 7 -8 mii.
Unele testele arata ca pe la 6 mii intervine pragul de degradare ale uleiului, asta nu inseamna ca daca mergi cu el 10 mii se va strica motorul.
Daca vrei ca masina ta sa aiba 120-150-200 mii si motorul sa toarca asa ca la prima tinerete schimba-l la 7-8 mii, e un pret mic pentru o satisfactie mare si o oarecare siguranta ca motorul nu te va lasa prematur.
Nu este interesant ce alegi, sintetic sau ulei semisintetic, important e sa il schimbi la timp si in functie de cum utilizezi masina.

Edit: Nu detin adevarul absolut, astept pareri si de la voi.
*Mecanica MATIZ & SPARK
*Revizii periodice
*Diagnoza Daewoo fabr. 99-2008
<< Tel : 0721 387 857 - Tudor >>
https://www.facebook.com/MATIserv/

Re: schimb ulei

#5
Totusi care ulei ar fi cel mai bun? eu am 49.000 km ( Matiz 2007) si am bagat Mobil 1 10W40 si anul trecut si acum. Il schimb odata pe an, perioada in care fac maxim 6.000 de km. Multumesc

Re: schimb ulei

#9
folosesc ulei gm 10w40.cum spunea si tudor intervalul de schimb este la 7-8 mii ,eu ruland in proportie de 99% in oras.nu am absolut nici o problema iar motorul este in mintile lui.
sa fie in bafta ta prietenas.

Re: schimb ulei

#13
Salut ! Va recomand filtrele de la Toyota am inlocuit pana acum 5 bucati la ultimele schimburi de ulei. Achizitionate de la Radacini din zona gara de nord. Garnitura si el per ansamblu este superior decat cele de la filter mann. Dimensiunea originala, adica este cel mic,se gaseste si cu diametrul mai mare dar nu recomand. Deoarece filtrul original este calculat pentru presiunea de ulei potrivita pentru el. Daca filtrul este mai mare automat presiune interna este mai scazuta. Multumesc

Re: schimb ulei

#14
Salut ! Filtrul de ulei Mann are supapa antiretur , uleiul ramane in rampa culbutorilor si in toate canalele de ungere . Presiunea in filtru este aceeasi indiferent de dimensiune , difera doar suprafata materialului filtrant , cu cat este mai mic cu atat se infunda mai repede sau are capacitate de filtrare mai mica , gauri in hartie mai mari , pentru a avea debit . Pana acum nu am auzit sa fie probleme cu garnitura de la filtre , ea se unge putin si se strange filtrul cu mana , nu cu cheia .

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori