#11
de vali82
Cand am facut operatiunea la Matiz pragurile mele erau mancate bine, nu doar 10-15cm.
Dupa ce vei taia tabla de la prag, vei gasi inauntru o intaritura (un profil I cu decupari in el pentru a absorbi energia impactului) si pe spate, spre interiorul masinii, contrapragul cum i se mai spune (tabla care inchide pragul). Din cate imi aduc aminte la mine contrapragul (partea care vine sub masina) era cea mai mancata.
Sfatul meu este sa faci un inventar al tuturor pieselor pe care trebuie sa le schimbi ca sa nu te apuci de schimbat pragurile si sa descoperi ca trebuie sa schimbi si contrapragul.
Daca ai rugina doar pe o suprafata mica, mai bine iei tabla galvanizata si peticesti. Desi pare invers, sansele sa iti iasa prost sunt mai mici cand peticesti pentru ca alinierea cu stalpii, usile samd este mentinuta de partea buna, pe care nu o tai. Cand tai tot, deja trebuie sa ai talent de tinichigiu, scule etc...
Si da, sudura mig-mag e singura care tine bine in timp, mai ales daca dai, pe sudura proaspata (bineinteles dupa ce s-a racit tabla), cu spray cu zinc.
ex Daewoo Matiz SE 1999