Re: Consiliere achizitie Matiz

#11
m-am hotarat sa imi iau matiz
-la ce trebuie sa fiu atent cand o cumpar?
-as vrea sa fie pe gaz (am deja o dacie pick-up pe gaz si se simte diferenta la buzunar mai ales ca faceam cu ea 20-30.000 km/an), e bine sa gasesc una cu instalatie deja pusa sau sa mi-o pun eu dupa ce o cumpar.
-intre ce ani au fost cele mai reusite?

achizitionare Matiz

#12
salutare. doresc sa imi achizitionez un Matiz deoarece e potrivit pentru mine din toate punctele de vedere (chear si pentru statura mea), nu am cunostinte multe despre model de aceea am si o mare nelamurire. intrebarea mea este de ce sunt asa ieftine, din 2003-2005 pana n 1000 E, inmatriculate si cu km putini. posibil sa se mai plateasca inca odata timbru de mediu sau....? dezavantaje care le cunosc este tabla si consumul mare pentru un motor mic.

Re: achizitionare Matiz

#13
Inmatriculate, inmatriculate, dar cu taxa de mediu neplatita... Taxa s-a introdus din 2007, cine si-a cumparat masina din Romania, anterior acestui an, nu a platit si nu plateste taxa pana nu o vinde...De cele mai multe ori,daca are motor E2, taxa de mediu e mai mare decat pretul cerut.
Tabla reprezinta un dezavantaj intr-adevar.
"Consumul mare pentru un motor mic"... Erai mai incantat daca avea motor de 3,5litri si consuma la fel? Eu unul zic ca conteaza cat consuma si atat.Motorul e suficient de mare pentru o masina de asa dimensiuni. Si apropos de dimensiuni: eu stau bine in Matiz, "chear" daca am 1,85. In spate e mai mult loc pentru picioare decat in Symbolul meu...
Iarta, dar nu uita!

Re: achizitionare Matiz

#14
am inteles deci se mai plateste odata taxa de inmatriculare. cu tabla si consumul stiu din ce am citit de pe alte forumuri insa nu e o problema este ideala pentru mine din toate punctele de vedere. multumesc mult pentru raspuns.

Re: Consiliere achizitie Matiz

#15
Eu ca posesor de Matiz iti zic sincer sa te gandesti mai bine. Masina nu e rea, dar au o anumita varsta si sunt un concept vechi.

Vasilecool nu prea are dreptate cu ce zice: taxa de inmatriculare pentru un E2 din 1999 este 200 si ceva de E, in schimb un E3 din 2006 ajunge la 1000E. Deci maaare atentie ce cumperi!

Si problema pe care o cunosti, tabla, crede-ma doar crezi ca o cunosti. Rugina este groaznica la masina asta si ajungi sa dai la tinichigerie mai mult decat face masina. Gandeste-te doar la atat: o masina pe care dai 1000E cu tot cu taxa auto, daca are rugina (si sunt sanse foarte mari sa aiba si sa fie reparate din chit, mai ales la cele batrane) ajungi sa dai 500E pe reparatie si revopsire ca popa.

Eu te indrum cu toata buna credinta spre Chevrolet Spark, care este in fapt un Matiz mai uratel (cel putin asa mi se pare mie), dar cu o tabla muuuult mai buna. Diferenta de pret este minima (neaparat ia unul cu taxa platita), costurile de exploatare sunt aceleasi, nivelul de siguranta e un pic mai bun, macar are airbag.

Exemplu - nu considera reclama, nu te indrum sa cumperi masina asta, doar sa stii ca la 1500E ar cam trebui sa iei una OK cu taxa platita:
http://www.autovit.ro/chevrolet-spark-C34616747.html

Un Matiz OK din 2003-2005 este 1000E poate chiar mai putin, insa taxa este de 650-1000E, deci tot acolo ajungi.

Si 4 sfaturi de final pt cei care vor sa isi ia masina:
1. Nu lua masina pe nevazute indiferent daca o iei de la intermediar sau la proprietar, cei 200 lei investiti in verificarea km si a starii tehnice te vor scutii de plata inzecita a lor in cazul in care masina are probleme.
2. Nu lua masina duminica, cand doar serviceul "pe care il stie samsarul" e deschis, vezi masina si da-i intalnire in cursul saptamanii cand mergeti la un service agreat de tine (reprezentanta Opel/Chevrolet de preferat).
3. Ia un prieten/ruda care se pricepe la masini cu tine cand vezi masina (nu iubita, nu sotia), el nefiind entuziasmat va avea un ochi critic care va mai putea scade la pret sau va vedea probleme pe care tu nu le vezi.
4. Daca iei Chevrolet Spark, mergi cu ea la o reprezentanta si verifica km, dar si starea generala a masinii, costa aprox 200lei. Ar trebui sa iti dai seama macar din reviziile facute in garantie cam cati km/an a facut.

Sper ca sfaturile mele sa te ajute in decizia pe care o vei lua.
Bafta!
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: Consiliere achizitie Matiz

#16
Omul s-a referit strict la Matiz...
Ce greseala am facut referitor la taxa? Concret exemplul meu : anul trecut, Matiz E2, 9-10 ani vechime, 800cc ,taxa 800euro+, la o masina cumparata cu 700euri- .Am spus ca taxa e mai mare decat pretul...
Rugina, am rezolvat-o eu cu vreo max 300 lei, munca de vreo 3 zile, bani in care intra si sucul aferent(si am baut destul :) ). Eu zic ca masina arata acum intr-un mod onorabil(am pus la topicul de prezentare cam ce i-am facut).Acum, ce sa zic, daca te duci la mecanic si ca sa iti stranga un surub...
Matizul l-am cumparat doar pentru fiica mea, pentru drumuri prin oras... Mai ieftin de atat, nu gaseam nimic, in plus mi-am indeplinit o dorinta mai veche de a mea,aceea de a avea un Matiz...
Omul,mai spunea ceva despre consum. La capitolul asta, Clio pe motorina, bate rau Matizul si e la fel de mic(ma refer la modelul frantuzesc, '99-2006). Dar vorbim despre alte scoruri la taxe si intretinere...
Drumuri bune !
Iarta, dar nu uita!

Re: Consiliere achizitie Matiz

#18
@Mustang: Taxa la a mea, din 99, este 236E, conteaza f mult data fabricatiei.
@Vasilecool: Eu am dat exemple concrete cu taxa de inmatriculare pe ani. Ultima taxe de mediu a adus cresterea uriasa a taxei pentru masinile E3 si mai putin pentru E2 si E4.

Concret:
Matiz mai vechi de 14 ani (an fab 1999-2000), 796cmc, emisii CO 161g, Euro 2 - 239E
Matiz vechi de 10-11 ani (an fab 2004), 796cmc, emisii CO 161g, Euro 2 - 645E
Matiz vechi de 9-10 ani (an fab 2005), 796cmc, emisii CO 161g, Euro 3 - 881E
Matiz vechi de 7-8 ani (an fab 2007), 796cmc, emisii CO 161g, Euro 4 - 339E

Pentru simplitate am ales valoarea de 161g la emisiile CO, stiu ca variaza intre 158g si 161g, dar nu sunt deviatii mari de la cifrele de mai sus nici daca ajungeti la 150g.

Verificati-ma daca nu credeti:
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/As ... _2014.html

Ca o concluzie, ori iti iei un Matiz mai vechi de 13-14 ani si platesti taxa mica, iar cei 400E ramasi fata de unul din 2004 ii tii pentru piese/tablaraie, ori iti iei un Matiz nou, din 2007, cu taxa platita. Nu vad de ce ai da 1400-1500E cu tot cu taxa (si asta e pret de rabla) pe un Matiz din 2004 in loc sa iei unul din 2007 cu taxa platita cu aceiasi bani. Daca va uitati pe autovit cele mai ieftine Matizuri sunt 2005-2006, de ce oare?

Cat despre legatura cu Spark-ul, nu vad de ce nu as mentiona-o, este un facelift al Matizului vandut pe unele piete din Europa de Vest drept Chevrolet Matiz. Iar la un pret similar cu cel al Matizului, eu m-as gandi de 2 ori inainte sa dau banii pe o masina care rugineste doar daca te uiti urat la ea si as alege Spark-ul care este facut cu tabla mai de Doamne ajuta.
Ultima oară modificat 05 Feb 2015, 15:58 de către vali82, modificat 1 dată în total.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Info Matiz

#23
Salut,

Bine v-am gasit!
Postez aici pentru ca regulile forumului nu imi permit sa deschid un topic nou.

Doresc sa achizitionez un Matiz (am gasit cateva care intrunesc conditiile): am fab >2007, aer conditionat, servo directie, sub 50k km, pret undeva sub 2000 euro (bugetul este de maxim 2000 euro).

Doresc sa folosesc aceasta masina exclusiv in oras (pentru drumuri in afara am un Mitsubishi Lancer X de care sunt f multumit). In oras nu va fi foarte uzata pentru ca folosesc metroul pentru serviciu. Deci as putea spune ca as fi un utizilator cat se poate de normal.

M-am orientat catre Matiz pentru ca vreau ceva fff ieftin la intretinere si fara sa-mi dea batai de cap.

Pentru ca nu cunosc aceasta marca si eventualele probleme care exista sau care pot aparea am nevoie de ajutorul vostru sa-mi vindeti cateva ponturi.

Ma intereseaza urmatoarele:

- la ce sa fiu atent cand o cumpar (nu voi merge singur ci un un bun amic care se pricepe la masini) - exista chestiuni particulare, zgomote pe care ar trebui sa le urmaresc, etc
- din cate am vazut distributia se schimba la 60k km, trebuie schimbata si pompa de apa?\
- in matiz intra apa (in solenza pe care am avut-o acum ceva timp intra)?
- exista probleme specifice de motor (consum de ulei, pieredere de antigel sau consum de antigel in mod inexplicabil), zgomote etc?
- caseta de directie este cu probleme la matiz (de ex inainte am avut o solenza si acolo se stia ca dupa un nr de km caseta incepe sa piarda lichid pe la un simering) ?
- sistemul de franare?
- ce ulei folositi la matiz (eu de ex la lancer folosesc 5w-40, in cartea matizului este recomandata o altfel de vascozitate)?
- costuri de intretinere?
- orice alte chestiuni pe care voi le credeti semnificative

Astept cu nerabdare raspunsurile si recomandarile voastre.

Multumesc!

Re: Info Matiz

#24
Matizul este o masina cat se poate de simpla.
In momentul achizitionarii trebuie sa ai in vedere RUGINA. Asta esste moartea lor pentru ca de cele mai multe ori o schimbare de caroserie cu vopsit costa mai mult decat valoarea masinii.

In rest este foarte fiabila. Acum ce sa zic, Asa cum ai gasit-o pe aia, dupa ce te invarti 2-3 km, iti poti da seama pe unde bate, ce se aude etc. Oricum, pe partea de mecanica avem un coleg pe forum (tudor777) care iti poate face cam tot la niste preturi mai mult decat rezonabile adica pe la jumatate de pret fata de un service normal (nu vorbesc de service-uri de marca/firma ca acolo te rupe :) )
Matizel și Albăstrica

Save water. Drink beer!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

cron