Re: Turbo Matiz
#42Nu stiu cum o fi la alte matizuri, dar se pare ca la al meu ECU injectie era pe acelasi manunchi de fire cu ECU habitaclu, asadar a fost din necesitate facuta aceasta miscare miscare cu datul jos bordului.
Asta asa, aviz amatorilor de conversie turbo pe matiz, sa stie ce ii asteapta
Asta asa, aviz amatorilor de conversie turbo pe matiz, sa stie ce ii asteapta
Re: Turbo Matiz
#43Cred ca asta e o chestie comuna. Masina a fost noua? Si a mea a fost la fel, dar nu a fost noua si nu ma pot pronunta exact
Re: Turbo Matiz
#44Masina a fost noua.
Nu e o chestie comuna. Se poate sa ai ECU la vedere si cu harness si manunchi de fire dedicat (pe alte masini sa zicem). Intr-un exemplu de genul asta dureaza fix cateva minute sa schimbi unitatea de control, ba chiar e posibil sa vina cu asezare pe mufa originala. Atat de simplu poate fi.
Dar treaba cu electrica unita este generata din ce imi pot da seama de procesul de reducere al costurilor de fabricatie. De ce sa faci doua circuite dedicate cand poti face unul singur ca nu umbla nimeni la el oricum. Mai plantezi ECU-ul si adanc in bord si problema e rezolvata.
Pana vine unul ca mine si zice 'a, pai ca sa montam un standalone', si incepe distractia. Efectic masina a fost dezmembrata pe jumate pt operatiunea asta si nu de placere
Nu e o chestie comuna. Se poate sa ai ECU la vedere si cu harness si manunchi de fire dedicat (pe alte masini sa zicem). Intr-un exemplu de genul asta dureaza fix cateva minute sa schimbi unitatea de control, ba chiar e posibil sa vina cu asezare pe mufa originala. Atat de simplu poate fi.
Dar treaba cu electrica unita este generata din ce imi pot da seama de procesul de reducere al costurilor de fabricatie. De ce sa faci doua circuite dedicate cand poti face unul singur ca nu umbla nimeni la el oricum. Mai plantezi ECU-ul si adanc in bord si problema e rezolvata.
Pana vine unul ca mine si zice 'a, pai ca sa montam un standalone', si incepe distractia. Efectic masina a fost dezmembrata pe jumate pt operatiunea asta si nu de placere
Re: Turbo Matiz
#45Am primit vorba ca masina a fost pornita cu noul ECU si ca merge ok.
Au fost nevoiti sa faca puzzle inclusiv compartimentul motor pt a finaliza lucrarea (din fericire, totul a fost gandit dinainte pt dezasamblare usoara).
Mai sunt cateva detalii de montaj (adica pus inapoi piese pe ea) ce trebuiesc facute apoi se poate continua cu setarea.
Au fost nevoiti sa faca puzzle inclusiv compartimentul motor pt a finaliza lucrarea (din fericire, totul a fost gandit dinainte pt dezasamblare usoara).
Mai sunt cateva detalii de montaj (adica pus inapoi piese pe ea) ce trebuiesc facute apoi se poate continua cu setarea.
Re: Turbo Matiz
#46Update: Ventilatia/AC functionale din nou.
Mai ramane de pus bordul inapoi si de facut soft-ul.
Mai ramane de pus bordul inapoi si de facut soft-ul.
Re: Turbo Matiz
#47Masina e din nou completa si s-au facut primele teste de functionare la 0.5 bar pe injectoarele de 250 cc. Cele si mai mari (346 cc) sunt momentan ca backup in caz ca astea nu vor fi suficiente. Totul e ok, fara probleme de alimentare sau injectie, asadar ii dam inainte cu setarea. Valoarea de boost maxima nu va fi data din burta, ci in functie de cum se comporta masina (cat tine ambreiajul, cum curge benzina etc). Am discutii in detaliu cu oamenii si totul decurge 'pas cu pas', pe sistemul Iohannis.
Mai am si ceva surprize de dezvaluit, dar prefer sa le spun o data ce softul e finalizat.
Mai am si ceva surprize de dezvaluit, dar prefer sa le spun o data ce softul e finalizat.
Re: Turbo Matiz
#48La "stage1" ai folosit injectoarele stock? Se pare ca ar fi identice la 0.8 , 1.0 si 1.2.
Re: Turbo Matiz
#49Da au fost cele stock, stiu ca sunt identice, dar oricum erau insuficiente si pt 80 hp si turbo (afr sarac). Noroc cu raportul de comprimare scazut.
Re: Turbo Matiz
#51114 Hp, 140+ Nm @ 1 bar presiune
Fise bujii noi
Bujii Denso Iridium IK24
Display LCD
Setare Launch control ajustabil + antilag
Fise bujii noi
Bujii Denso Iridium IK24
Display LCD
Setare Launch control ajustabil + antilag
Re: Turbo Matiz
#52Nu mai puteam sa editez, asa ca scriu alt mesaj.
Din ce am inteles pe dyno sarcina a fost setata mai mica decat ce vede pe strada, asadar cele doua curbe sunt decalate spre dreapta pe grafic.
Din ce am inteles pe dyno sarcina a fost setata mai mica decat ce vede pe strada, asadar cele doua curbe sunt decalate spre dreapta pe grafic.
Re: Turbo Matiz
#53Am adus zburatorul acasa. Pe roti. 825 km. Distractie mare, drumuri de rahat, am zis ca rup masina in cateva ocazii.
De tras trage, hmm, interesant ca sa zic asa , desi tot drumul nu am depasit 5500 rpm si cred un 0.8 bar maxim.
Cat despre features, sunt de toate:
- modulare boost in functie de % TPS si sarcina (exemplu, nu intra in full boost decat daca ajungi la WOT)
- check engine functioneaza drept shift light
- boost controller electronic
- senzor MAP capabil
- ralanti in loop la IAT-uri mari pt a ajuta cu racirea
- un micut display lcd de monitorizare parametri motor (lambda, tps, iat, corectie lambda etc)
- la capitolul ozn ar fi switch-uri de tip analog pt antilag si launch control precum si reglaj manual al clapetei ce se foloseste tot pentru antilag
- semnal turometru direct de pe ECU (are ceva erori sus in ture dar aici e de vina ceasul in sine, erorile existau si inainte)
Aditional:
- toata setarea s-a facut pe injectoarele de 250 cc (desi calculul teoretic spune ca nu ar fi fost suficient)
In cadrul montajului s-a dat cu delete la:
- ECU stock
- ECU piggyback
- EGR
- AFR AEM
- canistra carbon
- valva PCV
2 filmulete scurte aici, vor urma si altele cu siguranta, neaparat pt anti lag
https://www.youtube.com/watch?v=VjNSRGL-BPE
https://www.youtube.com/watch?v=Ynu22m5AX2A
De tras trage, hmm, interesant ca sa zic asa , desi tot drumul nu am depasit 5500 rpm si cred un 0.8 bar maxim.
Cat despre features, sunt de toate:
- modulare boost in functie de % TPS si sarcina (exemplu, nu intra in full boost decat daca ajungi la WOT)
- check engine functioneaza drept shift light
- boost controller electronic
- senzor MAP capabil
- ralanti in loop la IAT-uri mari pt a ajuta cu racirea
- un micut display lcd de monitorizare parametri motor (lambda, tps, iat, corectie lambda etc)
- la capitolul ozn ar fi switch-uri de tip analog pt antilag si launch control precum si reglaj manual al clapetei ce se foloseste tot pentru antilag
- semnal turometru direct de pe ECU (are ceva erori sus in ture dar aici e de vina ceasul in sine, erorile existau si inainte)
Aditional:
- toata setarea s-a facut pe injectoarele de 250 cc (desi calculul teoretic spune ca nu ar fi fost suficient)
In cadrul montajului s-a dat cu delete la:
- ECU stock
- ECU piggyback
- EGR
- AFR AEM
- canistra carbon
- valva PCV
2 filmulete scurte aici, vor urma si altele cu siguranta, neaparat pt anti lag
https://www.youtube.com/watch?v=VjNSRGL-BPE
https://www.youtube.com/watch?v=Ynu22m5AX2A
Re: Turbo Matiz
#54Mostra de antilag si launch control, cu ocazia intalnirii matiz club.
Se aude dubios oricum, microfonul de la telefon nu a reusit sa preia tonalitatea corecta.
https://www.youtube.com/watch?v=EL8mKVvUl70
Se aude dubios oricum, microfonul de la telefon nu a reusit sa preia tonalitatea corecta.
https://www.youtube.com/watch?v=EL8mKVvUl70
Re: Turbo Matiz
#55https://www.youtube.com/watch?v=dOi1mdvikws
cati cp aveai aici?
Se merita filtru de aer / esapament / chip tunning?
cati cp aveai aici?
Se merita filtru de aer / esapament / chip tunning?