Aceasta sectiune este dedicata prezentarilor de masini (fie ele stock sau modificate), iar pozele sunt obligatorii - neatasarea unei fotografii la maxim 3 zile de la postarea topicului de prezentare are ca efect stergerea acestuia. Incepand cu 20.11.2014, publicarea numarului de inmatriculare NU este obligatoriu la deschiderea unui topic nou de prezentare, asadar puteti denumi topicul cum doriti.

Discutiile legate de consum, probleme tehnice, service-uri, nemultumiri, etc, vor fi postate la sectiunile dedicate.

Re: B-18-SYE

#16
Hai sa stergem praful de pe topic:

- Am facut un slideshow din timpul restaurarii Matizului. Cateva poze nu sunt in ordine, scuze :)
http://s1346.photobucket.com/user/vali_ ... ie%20Matiz

- Am fost acum 2 sapt la Tudor care mi-a facut motorul bec, a schimbat lichidul de frana, uleiul din cutie, filtru de benzina si bineinteles uleiul din motor.
Ce am gasit in motor:
Imagine

Cum arata inainte de curatare:
Imagine

Cum arata dupa curatarea grosiera, inainte de a pune motor flush (banuiesc ca acum este mai curat)
Imagine


- Maine urmeaza sa ii curat si baia de ulei si sa schimb din nou uleiul, cel de dupa curatare nu prea e de incredere, l-am sacrificat ca sa stiu sigur ca agentul de curatare a fost diluat.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-18-SYE

#17
Am curatat azi si baia de ulei, deci cu motorul am cam terminat. In baie lucrurile nu stateau foarte rau, motor flush-ul chiar si-a facut treaba.
Am schimbat si bucsele de la bara stabilizatoare care erau cam varza si mecanicul a facut si o inspectie a suspensiei unde s-au constatat 2 pivoti morti si capetele de bara duse. In rest motorul e bine, nu pierde lichide si merge f rotund.

Urmeaza sa cumpar basculele si capetele de bara ca sa termin si partea cu trenul de rulare. Din fericire preturile sunt mici.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-18-SYE

#18
Weekendul trecut masina a primit o bascula noua si capete de bare noi. Lucrarea am facut-o cu Tudor care ca de obicei a fost un super domn. Mai am de montat o bascula, cea de pe dreapta pentru ca cea veche are capul boltului rotunjit. Sa vad unde gasesc un service cu autogen, Tudor s-a chinuit o ora fara succes cu scule normale.

Urmeaza inspectia tamburilor, geometria si indreptarea jantelor care si-au cam luat-o prin gropile cu apa din ultimile zile.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-18-SYE

#20
A trecut ceva vreme de cand nu am postat pe aici:
1. Am trecut ITP-ul!!! Sunt mici probleme cu tobele (rasufla), insa in rest masina e in parametri - frane, articulatii, directie etc, toate sunt OK. Era si cazul la cat am investit in ea.

2. Am facut si geometria si am echilibrat si schimbata rotile intre ele. Desi am mers cu cele de iarna toata vara, la rocada nu am observat uzura mare pe cele de pe fata, iar cele de pe spate pe care le-am pus acum pe fata sunt ca noi.

3. Mi-am facut un sistem de pornire a motorului din telecomanda. Pentru asta am cumparat o inchidere centralizata cu telecomanda (era f mult de munca sa fac partea radio si oricum nu reuseam sa o fac ca "de fabrica") pe care am dat 75 lei, am facut un mic proiectel cu un microcontroller si niste piese discrete si acum pot sa pornesc Matizelul din casa :mrgreen: . Motorul porneste cand apas butonul de deschidere al portbagajului de pe telecomanda, doar daca am frana de mana trasa (ca sa evit intrarea in cei din fata mea). Adio frig in masina dimineata :P.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-18-SYE

#21
vali82 scrie: 3. Mi-am facut un sistem de pornire a motorului din telecomanda. Pentru asta am cumparat o inchidere centralizata cu telecomanda (era f mult de munca sa fac partea radio si oricum nu reuseam sa o fac ca "de fabrica") pe care am dat 75 lei, am facut un mic proiectel cu un microcontroller si niste piese discrete si acum pot sa pornesc Matizelul din casa :mrgreen: . Motorul porneste cand apas butonul de deschidere al portbagajului de pe telecomanda, doar daca am frana de mana trasa (ca sa evit intrarea in cei din fata mea). Adio frig in masina dimineata :P.
Bravo, Vali. Benzina sa fie din belsug.
Bun si sistemul cu frana de mana dar vezi si cu maneta schimbatorului. Acum nu stiu, dar eu evit sa trag frana de mana pe timp de iarna. Mi-a frica de inghet. nu vreau sa plec sanie cu rotile din spate... Este foarte greu pentru ca m-am obisnuit sa o trag, nu sa o las in viteza.
Matizel și Albăstrica

Save water. Drink beer!

Re: B-18-SYE

#22
Salut Liviu, ma bucur ca iti place. Daca trece cu bine iarna asta, la primavara pun schema, cablajul, programul de microcontroller aici pe forum, poate mai sunt si altii care vor sa isi faca.
Teoretic ar trebui sa pun un sezor si pe schimbator asa cum bine spui, doar ca chestia asta nu e deloc simplu de facut ca sa tina la vibratii, variatii de temperatura, socurile de la schimbare samd. Eu m-am invatat sa trag frana de mana tot timpul, iarna o trag mai putin ca sa nu inghete, doar cat sa tina nitel sa nu o sufle vantul :) . MI s-a inatmplat sa o las in viteza si cu frana de mana trasa, dar din fericire eu tin demarorul pornit doar cat timp nu s-a stins becul de ulei sau pana au expirat 5 secunde (ca sa nu omor bateria), dupa aia il opresc. Astfel masina a dat sa plece, insa a mers numai 10-15cm si s-a oprit. :mrgreen:
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-18-SYE

#23
A trecut aproape un an de la ultima postare, sa-mi fie rusine :)

Intre timp nu s-au petrecut foarte multe, doar l-am revopsit din nou. Nemultumit de culoare si de cum a iesit lucrarea per ansamblu, am mai bagat o fisa. De data asta am folosit un compresor imprumutat de la un amic si am luat un pistol nou de vopsit, cel de la tara fiind neutilizabil anul trecut.

Am vopsit asa:
- aripile spate pana la linia geamurilor
- pragurile
- usile pe partea stanga pana la nervura de sus pentru ca am avut de curatat mult chit si rugina de pe partea asta (masina a fost atinsa si reparata cu chit de unul din vechii proprietari)
- usile pe partea dreapta pana la nervura de jos, unde am pus bandourile

Totodata mi-am mai acordat o sansa in lupta cu rugina si am curatat usile, le-am tratat cu loctite antirugina, apoi cam vopsit cam 10cm de la buza in sus cu vopsea cauciucata, iar pe buza interioara am dat cu mastic pentru a nu mai lasa apa sa intre la imbinari. Apoi am vopsit peste mastic si locul unde am dat cu vopsea cauciucata in culoarea masinii, nu in negru cum facusem data trecuta...

Am pus si niste bandouri care sa mai estompeze lucrarea de vopsitorie si sa protejeze cat de cat usile de lovituri. Usa spate stanga a fost atinsa de sotie si asa a ramas, am preferat sa nu bag chit acolo. Aripa dreapta fata a fost vopsita anul trecut, dar s-a pastrat bine, asa ca am tinut-o asa in ciuda diferentei de nuanta. Oricum, cand se murdareste nitel nu mai sare in ochi asa cum se vede in poze.

Atasez si cateva poze care din pacate nu arata cat timp si munca am investit in masina. Per ansamblu sunt multumit, stiu ca nu arata ca una facuta de vopsitor, insa vroiam sa imi incerc talentul si la vopsitorie si sa invat cate ceva si din meseria asta.

Intrucat am avut o problema cu masina "mare" am luat Matizul in concediu la mare si s-a comportat exemplar, am mers 3 persoane si cu masina umpluta pana la refuz de bagaje cu 110-120km/h constant si varfuri de 130-140km/h, iar consumul a iesit 6,1% ceea ce mi se pare super.

Toate cele bune,
Vali
ex Daewoo Matiz SE 1999
Fişiere ataşate
WP_20140830_001.jpg
WP_20140830_002.jpg
WP_20140830_003.jpg
WP_20140830_004.jpg
WP_20140830_005.jpg

Re: B-18-SYE

#24
Update la jurnal: 91000km (cel putin pe ceas, cica atat are motorul de pe ea :P ).
Montat sigla capota
Schimbat ulei + filtru ulei
Schimbat filtru aer
Verificat nivel la lichide

Filtrul de benzina a fost schimbat in primavara, deci pana la urmatoarea revizie acolo ramane.

Am facut cu Matizelul 13000km in 2 ani fara 2 luni. Eu zic ca e bine pentru o masina de oras :)

Trebuie sa ii mai schimb placutele de frana si e gata de iarna.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-18-SYE

#25
Update la jurnal, 91800km:

Ieri am schimbat garnitura de la capacul culbutorilor. Cea veche era aftermarket si costase 5 lei. A tinut 1 an. Cea noua este originala si a costat 25 lei. Sper sa tina minim 5 ani :) .

Urmeaza curatarea clapetei de acceleratie, IAC-ului si schimbarea capacului superior de la filtrul de aer (cel vechi are un piciorus rupt). Ii voi schimba si fisele, cele vechi au o varsta, la fel si furtunasul de la capacul superior de la filtrul de aer. I-am luat si 2 boxe spate originale noi, doar 14 lei bucata pentru ca una din cele vechi incepuse sa baraie la volum usor mai mare, sa vedem cand voi avea timp sa le montez...

Cu ocazia schimbarii capacului am inspectat si zona culbutorilor si, dupa operatia facuta de Tudor, totul se prezinta curat si fara depuneri. Inca o data multumiri lui Tudor pentru treaba bine facuta.
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-18-SYE

#26
vali82 scrie:Update la jurnal, 91800km:

Ieri am schimbat garnitura de la capacul culbutorilor. Cea veche era aftermarket si costase 5 lei. A tinut 1 an. Cea noua este originala si a costat 25 lei. Sper sa tina minim 5 ani :) .

Urmeaza curatarea clapetei de acceleratie, IAC-ului si schimbarea capacului superior de la filtrul de aer (cel vechi are un piciorus rupt). Ii voi schimba si fisele, cele vechi au o varsta, la fel si furtunasul de la capacul superior de la filtrul de aer. I-am luat si 2 boxe spate originale noi, doar 14 lei bucata pentru ca una din cele vechi incepuse sa baraie la volum usor mai mare, sa vedem cand voi avea timp sa le montez...

Cu ocazia schimbarii capacului am inspectat si zona culbutorilor si, dupa operatia facuta de Tudor, totul se prezinta curat si fara depuneri. Inca o data multumiri lui Tudor pentru treaba bine facuta.

Cu multa placere Vali , ;)

Apropo, daca tot ai dat capacul jos si ai schimbat garnitura ai pus si lera pe culbutori?
Ar fi pacat sa n-o fi facut-o...tot ai umblat pe acolo...

O zi buna Vali ,
*Mecanica MATIZ & SPARK
*Revizii periodice
*Diagnoza Daewoo fabr. 99-2008
<< Tel : 0721 387 857 - Tudor >>
https://www.facebook.com/MATIserv/

Re: B-18-SYE

#27
Era aproape intuneric, asa ca din pacate a trebuit sa ma grabesc. M-am gandit sa ma duc sa iau lera din casa, dar frica de nevasta (care ma astepta sus, la masa) a temperat acest implus :)) . Culbutorii nu fac zgomot si data trecuta i-ai ascultat si tu si ai spus ca sunt OK, deci nu imi fac griji prea mari. Probabil prin primavara voi veni pe la tine sa o mai asculti si tu, sa te uiti pe la saboti si pe la ce o mai fi cazul.

Ieri seara mi-am mai rezervat o ora si am inlocuit capacul de la filtrul de aer care avea un piciorus rupt, am inlocuit fisele de la bujii, am curatat capacul de delco, am curatat clapeta de acceleratie si IAC-ul si i-am facut un idle learn. Acum porneste la sfert :) . Din pacate nu pot sta mai mult de o ora pe masina pentru ca se intuneca.

Toate cele bune!
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-18-SYE

#28
Salut domnu' Vali,
Scuze ca ma bag si eu in vorba, dar de unde ai luat capacul de la filtru de aer?
Ar trebui sa ma apuc si eu din primavera sa mesteresc pe la partenera mea de trafic.
Sper sa nu-mi dispara entuziasmul pana atunci.
Poate, daca nu te deranjeaza indrazneala, te voi mai intreba una alta.
Mi-a placut "povestea" din acest topic si din cauza ei parca sunt mai motivate pentru la primavera.

Re: B-18-SYE

#29
Salut, poti sa te bagi in vorba, de aia am facut topicul :)

Capacul l-am luat de la pieseautoradacini, a fost vreo 30 lei. In principiu se poate repara si cel de pe masina, sa-i faci urechi din metal prinse cu pop-nituri sau suruburi, insa eu nu am vrut sa imi bat capul, asa a fost plug&play.

Ai grija in ce te bagi, e boala grea si costisitoare :)
ex Daewoo Matiz SE 1999

Re: B-18-SYE

#30
Salut! Spune-mi te rog ordinea de aplicare a materialelor anti-rugina!
Deci dupa ce ai indepartat rugina pana la tabla curata ce ai facut? Ai dat cu spray-ul cu zinc? Dupa aceea ai dat cu grund si dupa cu teroson?
Inainte de a da cu mastic ai degresat?
Ce solutie anti-rugina ai folosit?
Vreau sa curat/protejez burta masinii si vreau sa stiu exact ce materiale sa folosesc, cum sa le folosesc, cum sa le aplic, ordinea de aplicare!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Bing [Bot] și 1 vizitator