Dragi colegi,haideti sa ne concentram putin,sa ne punem mintea la contributie si sa gasim o solutie pentru rezolvarea problemei indicatorului de benzina....imi voi stoarce un pic creierii,pentru ca refuz sa cred ca nu merge trecut intr-un fel prin contact.Am si un prieten electronist care sper sa ma poata ajuta.
Daca o rezolvam pe asta salvam toate Matizurile de hoti de combustibil!!!!
Re: Rezolvarea celei mai importante probleme a Matizului
#2Pai e foarte simplu, pui un releu in serie cu firul si pe intrarea de comanda (bobina) pui un picior la masa si unul la un fir legat la contact sau la accesorii astfel incat releul sa fie normal deschis si sa se inchida cand pui tenisiune.
ex Daewoo Matiz SE 1999
Re: Rezolvarea celei mai importante probleme a Matizului
#3Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
Re: Rezolvarea celei mai importante probleme a Matizului
#4Dar in cea de-a doua schema,daca acel plus care alimenteaza indicatorul,B6,este alimentat dupa contact,nu rezolva problema?...sau cel care vine de la ECM...in ideea de a nu ne mai complica cu relee,butoane...etc
Re: Rezolvarea celei mai importante probleme a Matizului
#5"cea de-a doua schema" se regaseste in prima schema ... si daca ne uitam atent vedem ca instrumentu' pt. nivel benzina are aceeasi masa si acelasi + cu instrumentu' pt. temperatura apa ... iar la + scrie "la mers,test bec sau pornire" ... sau altfel spus este deja "alimentat dupa contact".ionik_e4 scrie:cea de-a doua schema
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
Re: Rezolvarea celei mai importante probleme a Matizului
#6Eu as taia firul care vine de la sonda, de el vorbeam. Pentru verificare deconectati din mufa doar senzorul, fir green/red in poza 2 si vedeti daca sta in empty sau in full. Daca sta in empty, se procedeaza cum am zis mai sus. Daca sta in full trebuie luat releu cu comun si pozitii normal inchis si normal deschis si legata masa printr-un potentiometru de 10kOhm catre masa pentru a regla punctul de zero. Daca am timp, fac verificarea in weekend si ii fac si proba cu un releu.
ex Daewoo Matiz SE 1999
Re: Rezolvarea celei mai importante probleme a Matizului
#8Am avut prea multa treaba asa ca nu am apucat sa testez, cel mai probabil voi testa in weekend-ul de peste 2 saptamani pt ca saptamana asta plec in concediu. Am relee, am tot ce trebuie, doar timp sa gasesc...
ex Daewoo Matiz SE 1999
Re: Rezolvarea celei mai importante probleme a Matizului
#9Dupa ce am ramas fara benzina mi-am bagat putin mai adanc nasul in litrometru si dupa ce am stabilit cele trei conexiuni,respectiv + dupa contact,''-'' si semnal ecm,firul care vine de la ecm l-am taiat si mi-a dat urmatoarele stari:
1. contact pus,firul intreg-indica nivelul de benzina;in conditia de fata daca suntez firul de la ecm nu se intampla nimic
2.suntam firul ecm,punem contactul-nivelul benzinei cade pe rosu;in conditia de fata daca legam la loc ecm,nu se va intampla nimic
3.legam firul ecm,punem contactul-creste nivelul benzinei
In momentul in care decuplam ambele mufe din spatele bordului litrometrul nu scade,indicand ultima pozitie memorata,acelasi lucru intamplandu-se si daca scoatem mufa pompei de benzina.
Am vazut pe forum colegi care au intrerupt firul de la ecm printr-un releu alimentat prin contact,dar acest lucru nu vad cum ar putea functiona date fiind situatiile de mai sus.
M-am gandit la o varianta....intreruperea firului ecm printr-un intrerupator simplu,acesta ramanand mereu pe ''0'',iar daca vrei sa vezi cata benzina ai,il comutezi pe ''1'' si pui contactul,iar pentru revenire,iei contactul,comutezi "0" si pui contactul la loc.
Astept alte idei....
1. contact pus,firul intreg-indica nivelul de benzina;in conditia de fata daca suntez firul de la ecm nu se intampla nimic
2.suntam firul ecm,punem contactul-nivelul benzinei cade pe rosu;in conditia de fata daca legam la loc ecm,nu se va intampla nimic
3.legam firul ecm,punem contactul-creste nivelul benzinei
In momentul in care decuplam ambele mufe din spatele bordului litrometrul nu scade,indicand ultima pozitie memorata,acelasi lucru intamplandu-se si daca scoatem mufa pompei de benzina.
Am vazut pe forum colegi care au intrerupt firul de la ecm printr-un releu alimentat prin contact,dar acest lucru nu vad cum ar putea functiona date fiind situatiile de mai sus.
M-am gandit la o varianta....intreruperea firului ecm printr-un intrerupator simplu,acesta ramanand mereu pe ''0'',iar daca vrei sa vezi cata benzina ai,il comutezi pe ''1'' si pui contactul,iar pentru revenire,iei contactul,comutezi "0" si pui contactul la loc.
Astept alte idei....
Re: Rezolvarea celei mai importante probleme a Matizului
#10Cred ca aceeasi problema o am si eu. Nu se mai aprinde becul de la rezerva si daca bag benzina de 20 lei urca indicatorul pana la jumate...
B-60-TYZ
Re: Rezolvarea celei mai importante probleme a Matizului
#11Becul de la rezerva este pe alt circuit , verifica becul sau sonda de pe corpul pompei de benzina . Pentru a nu mai indica litrometrul se intrerupe firul care vine de la sonda sau ECM ( E2 sau E3,E4) dar cu contactul pus .
Re: Rezolvarea celei mai importante probleme a Matizului
#12Am verificat cam tot inafara de sonda. Multumesc o sa o verific.
B-60-TYZ