Re: Discutii pe marginea poliței RCA

#46
Instanta a decis falimentul ASTRA Asigurari

Tribunalul Bucuresti a aprobat joi, 3 decembrie 2015, cererea de faliment a companiei ASTRA Asigurari, la trei luni dupa ce solicitarea a fost inaintata de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF). Decizia nu este definitiva.

Contactati de 1asig.ro, oficialii Fondului de Garantare a Asiguratilor au explicat ca FGA va putea achita despagubirile creditorilor ASTRA Asigurari numai dupa ce decizia instantei privind falimentul va ramane definitiva si irevocabila.

ASF a anuntat, in august, retragea autorizatiei de functionare a ASTRA Asigurari si intrarea in procedura de faliment a societatii, in conditiile in care timp de 18 luni nu a putut fi redresata si nu a atras niciun investitor strategic.

Ulterior, Autoritatea de Supraveghere Financiara a depus la Tribunalul Bucuresti cererea de deschidere a procedurii de faliment a companiei ASTRA Asigurari, in data de 8 septembrie 2015, la o zi dupa ce ASTRA a inregistrat, la Curtea de Apel Bucuresti, o cerere pentru anularea deciziei ASF.

Tribunalul Bucuresti a amanat de mai multe ori luarea unei decizii in dosarul privind falimentul ASTRA Asigurari, ultima data pe data de 23 noiembrie 2015. Anterior, in data de 11 noiembrie a.c., instanta a respins cererea ASTRA Asigurari de suspendare a dosarului de faliment.

Prima amanare a fost anuntata de Tribunalul Bucuresti pe data de 12 octombrie, urmata de cele din 26 octombrie si 9 noiembrie. De asemenea, Curtea de Apel Bucuresti a respins, pe 15 octombrie, cererea actionarilor ASTRA Asigurari de a suspenda decizia ASF din august 2015, privind declansarea procedurii de faliment si retragerea autorizatiei de functionare a societatii.

ASTRA Asigurari avea, la finele lunii iunie a.c., 1,8 milioane de asigurati, cu 2,5 milioane de polite valabile, potrivit ASF. Compania este controlata de omul de afaceri Dan ADAMESCU prin intermediul firmelor The Nova Group Investments Romania si Epsilon Estate Provider (circa 90% din totalul actiunilor).

Conform legii, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) va efectua platile catre creditorii de asigurari de la data ramanerii definitive a hotararii privind deschiderea procedurii de faliment in limita plafonului legal, respectiv 450.000 lei/creditor de asigurare.

Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA) a anuntat ca a incheiat, conform prevederilor legale, procesul de transfer al dosarelor de dauna, al contractelor de asigurare si al bazelor de date de la Societatea de Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A. Astfel, FGA a preluat, la data de 1 octombrie 2015, un numar de 57.210 de dosare de dauna, inclusiv dosare de rascumparare si 2.046.604 de contracte de asigurare in vigoare. Dar Fondul va putea incepe platile numai dupa o decizie definitiva a instantei.

FGA a publicat o lista a punctelor de constatare a daunelor, fiind formata, la finele lunii octombrie 2015, din 14 puncte, din care doua sunt in Bucuresti. Restul sunt in judetele Ilfov, Prahova, Iasi, Cluj, Brasov, Dolj, Constanta, Covasna, Harghita, Timisoara si Vrancea. Lista se afla in curs de actualizare.

Conform Fondului, persoanele care au depus cerere pentru deschiderea de dosare de dauna la FGA vor fi contactate telefonic, in ordinea depunerii cererilor, in vederea stabilirii zilei si orei pentru constatare.

sursa: 1asig.ro
Regulament forum Matiz-Club.ro
Stickere Matiz-Club.ro
Calendare Matiz-Club.ro

Re: Discutii pe marginea poliței RCA

#47
Tot nu ma prind pentru ce sint bune asigurarile astea...sa explic: daca accidentul e din vina mea, ii dau asigurarea, omul se duce la service si pina la urma tot el suporta reparatia, daca e din vina lui, la fel, si eu sfirsesc prin a plati tot eu, plus ciubuc plus altele. Astea, daca vrea sau respectiv daca vreau sa nu isi bata joc de masina sau sa ma tina pina mi se lungesc urechile. Deci, in afara de faptul ca sint obligat sa o platesc...la ce foloseste?

E la fel ca si banii pe care sistemul de sanatate ii ia de la contribuabili si cind te duci la spital nu numai ca nu se uita la tine dar s-ar putea sa pleci si cu alte boli, ....daca mai pleci. Personal am renuntat de 5 ani la serviciile lor, sint un tip norocos prin prisma faptului ca sanatatea mea este una buna ( nu stiu cum arata aspirina si paracetamolul, desi am lucrat in domeniul productiei de medicamente 20 ani.....cel mai bine este sa nu folosesti....credeti-ma pe mine, stiu cum se fabrica)
Respect!...pentru ca imi pasa.

Re: Discutii pe marginea poliței RCA

#48
Ideea e ca eu am avut incidente in trafic. Din fericire, niciunul nu a fost din vina mea.
Eu m-am dus la asigurator, s-a facut constatarea si m-am carat la service. Acolo baietii se ocupa de hartogaraie. Singura cheltuiala pe care am avut-o a fost ca am dat o atentie celor care s-au ocupat de masina.

Cat despre medicamente... nu mai comentez, incep sa cred din ce in ce mai mult ca repara o mica parte organismul, restul face mai rau. In fine, asta e alta mancare de peste.
Regulament forum Matiz-Club.ro
Stickere Matiz-Club.ro
Calendare Matiz-Club.ro

Re: Discutii pe marginea poliței RCA

#49
deschid din nou discutia legata de politele rca.cum este posibil in decurs de nici 6 luni sa se majoreze preturile cu 50% si peste?era de asteptat ca marii rechini de pe piata sa inghita societatile mici,care sincer de cele mai multe ori nu te despagubeau 100%.ce mi se pare ciudat este faptul ca practic au ramas cam 5-6 societati de asigurare din vreo 8 cate erau.practic vor avea mai multi clienti ,deci nu se justifica majorarea politei.sa inteleg ca este din nou o lucratura a guvernului,care indirect vrea sa recupereze din banii de pe taxa de mediu restituita?
sa fie in bafta ta prietenas.

Re: Discutii pe marginea poliței RCA

#50
Eu cred că măsura este abuzivă, neconstituțională și este de ieșit în stradă. Până când să ne mai jupoaie penalii ăștia? Sincer! Ca să plătesc pentru un Matiz 500 de lei RCA-ul... asta este o măsură, sincer,... de ars pe rug ca pe vremea inchiziției, trasul în țeapă sau scaunul electric.
"Two things are infinite, the universe and human stupidity, and I’m not sure about the universe" - Albert Einstein

Re: Discutii pe marginea poliței RCA

#51
Superficialitatea tipică a românului și neînțelegerea mecanismelor din asigurări au dus la o schimbare de tot râsu'-plânsu' a poliței RCA - egalizarea claselor de bonus/malus. Pe scurt, șoferii fără nicio daună nu vor mai primi o reducere maximă de 50% din tariful de bază, ci doar una de 34%, iar cei care fac daune vor fi „accidentați“ și mai grav la buzunar. De ce? Pentru că așa au vrut transportatorii, deși, culmea, schimbarea legislativă nu îi avantajează absolut deloc... Nici asigurătorii nu câștigă, nici statul, nici ASF, nici mama, nici tata, nici mediul înconjurător. Nimeni! Și-atunci de ce intră-n vigoare noile reguli de la 23 decembrie? Pentru că România, d-aia.

DE CE? DE D-AIA! Din ciclul „Hai să mai schimbăm ceva, nu știm ce, dar e cazul“, transportatorii români au impus, via presiuni și amenințări cu blocajul general, un nou sistem de bonus/malus în asigurări. Mai exact, au cerut (mult spus - n.r.) o egalizare - opt clase de bonus (față de 14 acum) și opt clase de malus. La prima vedere, sună bine. La o analiză atentă, însă, devine cât se poate de clar că toată lumea este dezavantajată. Atenție - TOATĂ lumea! Nu doar oamenii obișnuiți, nu doar transportatorii, nu doar asigurătorii, nu doar statul. Nu. TOA-TĂ LU-MEA! Aici te întrebi, evident, de ce naiba s-a cerut schimbarea asta? Din păcate, nu există niciun răspuns logic. E pur și simplu superficialitate românească în toată splendoarea ei, dublată, probabil, de foamea de atenții/bani a unor politicieni. „S-a pornit de la o premiză greșită, de la o analiză superficială, ajungându-se la un număr egal de clase bonus/malus. Dar cine înțelege mecanismele financiare din asigurări știe că, pentru șoferi, era mai bine să rămână mai multe clase. Acum, intri ușor în bonus și la fel de ușor în malus. Asta nu avantajează pe nimeni, nici măcar pe transportatori. Și este inițiativa lor... A fost foarte greu, spre imposibil, să le explicăm că e genul de schimbare lose-lose, din care toată lumea pierde“, a declarat, pentru „Telgraf“, președintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), Cristian Muntean, precizând că modificările legislative vor intra în vigoare rapid, din 23 decembrie. Iată și un exemplu - șoferii fără accidente vor beneficia de o reducere maximă de 34% din tariful de bază, conform noii legi, față de 50% în trecut. Practic, un șofer cu un istoric curat, fără accidente, va plăti cu 16% mai mult pentru o poliță RCA.

CAZURI EXTREME

Brokerii de asigurări constănțeni punctează că în România există circa cinci milioane de șoferi asigurați, dintre care doar 7% produc daune (într-un an); restul beneficiază de o reducere, încadrându-se într-una dintre cele 14 clase de malus. Noile norme îi lovesc puternic și pe șoferii neatenți - o daună soldată cu vătămări corporale îi aruncă șase categorii de malus mai jos, ceea ce se traduce într-o poliță mai scumpă cu... 80%! „Și încă ceva. Pentru polițele de-o lună nu va mai putea fi aplicat deloc sistemul de bonus/malus, pentru că nu sunt suficiente clase... Se scade cu două puncte per daună și, în acest context, ai avea nevoie de 32 de clase ca să poți face RCA de 30 de zile mai ieftin. Asta e, transportatorii sunt o forță și știu că fără ei nu se poate. Oricum, probabil că mulți constănțeni nici nu-și vor mai face asigurare, dacă au nevoie de polițe doar pentru 30 de zile“, a comentat, pentru „Telegraf“, un broker local de asigurări. Sunt totuși șanse ca această eroare să fie corectată, notează șeful ASSAI - „Sunt multe aberații în OUG privind RCA care trebuie eliminate. Vom face asta prin legea RCA, aflată în Parlament“.

sursa: telegraful constanta
Regulament forum Matiz-Club.ro
Stickere Matiz-Club.ro
Calendare Matiz-Club.ro

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator