Re: Taxa de inmatriculare

#19
Conform propunerii ministrului Mediului, timbrul de mediu se va aplica tuturor autovehiculelor de pasageri cu pana la 9 locuri si va fi calculat luand integral in considerare emisia de dioxid de carbon, nu doar 30% ca in momentul de fata, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 urmand sa scada in comparatie cu valorile actuale.
Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuata o singura data pe intreaga durata de functionare a masinii, indiferent de cate ori autovehiculul va fi vandut ulterior.
Timbrul de mediu va fi aplicat doar masinilor tip M1 (destinate pentru transportul de persoane si care au, in afara scaunului soferului, maximum 8 locuri pe scaune), nu si celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitata in continuare actuala taxa auto.
Propunerea a fost prezentata Guvernului de catre ministrul Mediului, Rovana Plumb, in sedinta de miercuri a Guvernului.
'Intentia este sa aplicam principiul conform caruia “poluatorul plateste”, dar si sa incurajam achizitia de masini mai putin poluante. Acum, pentru masinile vechi si foarte vechi este perceputa o taxa aberanta, ceea ce creeaza un blocaj in achizitionarea de masini mai putin poluante', a declarat agentiei MEDIAFAX ministrul Rovana Plumb.
Potrivit propunerii prezentate, timbrul de mediu va lua in calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual in care este se tine cont si de capacitatea cilindrica.
Timbrul de mediu va fi calculat in continuare si in functie de cota de depreciere a masinii, rezultata din vechimea acesteia.
Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe principiul ca aceste masini mai au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mic de timp.
Prim-ministrul Victor Ponta anuntase anterior ca taxa de prima inmatriculare auto va fi inlocuita cu un 'timbru de mediu'.
Premierul a mai anuntat ca proprietarii de vehicule inmatriculate inainte de anul 2007 ar putea fi scutiti de la plata taxei de prima vanzare auto.
In 2012, fostul Guvern a hotarat ca pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 taxa de poluare trebuie achitata de catre cumparator la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor.
Taxa, denumita 'de prima vanzare', este perceputa cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania asupra unui autovehicul rulat si pentru care nu a fost achitata taxa de poluare.
Laszlo Borbely, ministrul Mediului de atunci, arata ca circa 110.000 de autovehicule inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007 si pentru care nu a fost achitata taxa de prima inmatriculare - in general masini cu norma de poluare Euro 3 si 4 - si-au schimbat proprietarii.
La scurta vreme insa, invocand dificultati administrative de colectare, fostul Executiv a decis ca taxa de prima vanzare a masinilor inmatriculate inainte de 2007 sa fie suspendata pana la inceputul anului 2013, iar persoanele care au platit deja aceasta taxa sa primeasca banii inapoi.
Taxa de prima vanzare auto este din nou obligatorie incepand cu 1 ianuarie.
Matizel și Albăstrica

Save water. Drink beer!

Re: Taxa de inmatriculare

#21
liviunp scrie: Taxa, denumita 'de prima vanzare', este perceputa cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania asupra unui autovehicul rulat si pentru care nu a fost achitata taxa de poluare.
Uite ce am scris eu mai sus...
1. Dacă nu este pe numele tău, în momentul când faci actele cu proprietarul înscris în CI, plătești și taxa.
2. Dacă este pe numele tău și vrei să o vinzi, cel care o va cumpăra peste un timp oarecare va trebui să plătească taxa, bineînțeles, dacă îi va conveni.
3. Atunci când te vei sătura de mașină și nu o vei mai folosi sau se va strica iremediabil, ori o dai la REMAT ori o dezmembrezi.
Asta în cazul în care se aproba varianta cu taxa la înmatriculare.

Dacă se legiferează varianta cu timbrul, toți posesorii de autovehicule vor trebui să plătească acel timbru. Să sperăm ca mașinile înmatriculate ÎNAINTE de 2007 vor fi scutite :D .
Matizel și Albăstrica

Save water. Drink beer!

Valoarea Timbrului de Mediu: iata cat trebuie sa platesti

#23
Valoarea Timbrului de Mediu: iata cat trebuie sa platesti pentru NOUA TAXA AUTO 2013

CALCUL TIMBRU DE MEDIU. Timbrul de Mediu pentru anul 2013 este aproape gata. Legea a fost data, mai ramane sa fie votata pentru a putea intra in vigoare. Daca ai vreo intrebare legata de noua taxa auto, aici vei gasi raspunsul. INTRA SA VEZI CAT TREBUIE SA PLATESTI DACA VEI CUMPARA O MASINA ANUL ACESTA!



Promotie Dacia Logan
1,000€ cu TVA reducere pt Logan in Ianuarie. Atentie, stoc limitat!
Anunturi prin Google


DE CE TREBUIA SCHIMBATA TAXA AFLATA IN VIGOARE?

Pana in prezent, taxa de mediu avea trei mari probleme:

Avea valori disproportionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu tineau cont de puterea de cumparare a romanilor
Continea in calculul sau, in afara de emisia de CO2, si capacitatea cilindrica (in ciuda faptului ca acest criteriu era deja taxat la impozitul pe masina, platit la administratia locala)
Era discriminatorie si atragea amenintari cu infringementul din partea UE (pentru ca includea criterii diferite pentru anumite categorii de masini inmatriculate in Romania fata de alte masini)

CE ADUCE NOU FORMULA TIMBRULUI DE MEDIU?

Principiul “poluatorul plateste”, deoarece se taxeaza in principal emisiile generate de masina. Timbrul de mediu priveste nivelul de emisii si tipul de tehnologie folosit (Euro 1, 2, 3, 4, 5).
Noul timbru de mediu va fi cu adevarat o taxa de mediu, pentru ca se calculeaza in principal in functie de emisia de CO2, (luata in calcul in intregime pentru timbru, fata de 30% in legea in vigoare), inscrisa in cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare.
Dorim sa stimulam innoirea parcului auto national pentru a ajunge, in urmatorii ani, la standardele de poluare pe care Uniunea Europeana le impune statelor membre.

CE VALOARE ARE NOUL TIMBRU?

Timbrul de mediu mentine aceleasi cote din prezent pentru masinile cu tehnologie Euro 5 si creste cotele pentru masinile cu tehnologii Euro 4 si Euro 3, care se vor afla in circulatie mult timp si deci vor polua o perioada indelungata.
Pentru masinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 si non-Euro), pentru ca este vorba de masini mai vechi, cu durata mult mai mica de functionare (pana la data la care acestea se vor casa), timbrul de mediu va scadea. Taxa actuala nu includea scaderi importante la acest capitol si se ajungea ca, pentru masini foarte vechi, sa fie virtual imposibila vanzarea din cauza valorilor mari ale taxei.
Pentru masinile cu tehnologie Euro 6, precum si pentru masinile hibride si electrice, timbrul este zero! Statul roman ofera acest stimulent celor care doresc achizitionarea de astfel de masini.
Noile valori de impunere au fost estimate de specialistii din minister, in consultare cu mediul profesional, pe baza unor modele similare din tarile europene.
Formulele noi de calcul ale timbrului sunt: pentru Euro 3, 4, 5: suma de plată = [(A x B x(100 - C)]/100 si pentru non-euro, Euro 1, 2: suma de plată = [E x D x (100 -C)]/100,

DE CATE ORI SE PLATESTE TIMBRUL DE MEDIU?

Se va plati o singura data – si reprezinta costul poluarii pentru intreaga durata de viata a masinii. Nu se va plati timbrul la revanzare.

CINE PLATESTE TIMBRUL DE MEDIU?

Timbrul se plateste doar la prima inmatriculare pe piata din Romania (sau la prima transcriere).
Se va plati, ca si pana acum, la administratia financiara.
Nu se plateste de catre cei care au platit taxa pana acum, in diversele forme care a existat.
In cazul celor care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal – daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si cei care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, in baza HJ, vor plati noul timbru la prima vanzare a masinii.
In ce ii priveste pe transportatori - timbrul de mediu se aplica doar la categoria M1; pentru restul (M2, M3, N1, N2, N3), ramane formula actuala.

CE SE INTAMPLA CU BANII COLECTATI?

Se strang la Administratia Fondului de Mediu.
In perioada urmatoare, banii vor fi folositi, in mare parte, pentru a se plati restituirile catre cei care au dat statul in judecata pentru incasare ilegala a versiunii anterioare a taxei – deci pentru corectarea unei nedreptati comise in anii trecuti.
Sumele ce vor ramane dupa restituiri vor merge spre programe de mediu, precum Programul Rabla, Casa Verde, program de impaduriri.

CE SE INTAMPLA CU MASINILE INMATRICULATE INAINTE DE 2007?

O scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, pentru ca acest lucru ar constitui discriminare si ar fi sanctionat la nivel european; de asemenea, ar genera noi procese si noi despagubiri.
Solutia pentru care am optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata a masinii, astfel incat aceste valori sa nu mai fie prohibitive. Practic, taxa pentru acest tip de masini scade semnificativ fata de situatia din prezent, ajungand la cifre rezonabile.
Scopul diminuarii taxei pentru aceste masini este acela de a evita blocajul care ar putea sa apara pe piata interna si care ar genera un interes mai scazut pentru achizitionarea de masini mai putin poluante. Daca oamenii nu si-ar putea vinde masinile foarte vechi, le-ar folosi tot pe acestea, poluand in continuare.

CE SE INTAMPLA CU MASINILE REVANDUTE IN AFARA TARII?

Daca este o taxa pentru intreaga perioada de viata a masinii, ce se intampla daca masina este scoasa din Romania inainte de a se implini aceasta perioada? Se poate recupera diferenta?
Pentru masinile scoase din Romania si inmatriculate in alte tari, se restituie o parte din taxa platita, ca parte reziduala a acesteia (calculata in functie de perioada de utilizare).

CE SE INTAMPLA CU MASINILE UTILIZATE DE PERSOANE CU HANDICAP?

Masinile modificate pentru a fi utilizate de persoane cu handicap sunt excluse de la plata timbrului de mediu, in conditiile in care cumparatorul este tot o persoana cu handicap.

UNDE SE MAI APLICA ACELASI MECANISM DE TAXARE?

In Uniunea Europeana, exista mai multe state care isi calculeaza taxa de poluare in principal in functie de emisia de CO2: Franta, Spania, Irlanda, Olanda, Portugalia, Slovenia. In unele tari, precum Franta sau Olanda, cotele sunt mult mai mari decat in Romania, dar acest lucru este permis de puterea de cumparare diferita

CUM SE INCADREAZA ACEASTA SCHIMBARE IN EVOLUTIA TAXARII POLUARII LA NIVEL EUROPEAN?

Romania a ales o taxare doar in functie de emisia de CO2 si de gradul de poluare a tehnologiei, pentru ca aceasta este tendinta europeana. Directivele europene cer acest lucru.
In UE, se va ajunge, treptat, la unificarea diferitelor forme de taxare a poluarii (in prezent, 18 state din UE au diverse forme de astfel de taxe) Tendinta este de renuntare treptata la taxele de prima inmatriculare si de creare a unor impozite anuale pe circulatie (in functie de emisia de CO2).
Accentul pus pe componenta de CO2 are legatura cu armonizarea europeana, care va avea loc in viitor.
Nu s-a trecut inca la o taxare anuala pentru ca aceasta ar reprezenta o povara prea mare pentru detinatorii de masini in Romania (in prezent, in Europa, doar Germania practica acest sistem).

Re: Taxa de inmatriculare

#26
100 de euro ar mai merge. Suma spusă de @pirvangabriel este de-a dreptul aberantă. Cine ar plăti în plus 30-40-50% din valoarea maşinii? Toată legea asta este făcută pentru a stopa vânzările ulterioare și a forța omul să se orienteze spre o mașină nouă
Matizel și Albăstrica

Save water. Drink beer!

Re: Taxa de inmatriculare

#28
Am luat la intâmplare datele de la un Mercedes-Benz ML 280 de pe autovit.
Fabricatie 2007
Euro 4
Cc 2998 cmc
Prețul de vânzare este de 2300 Euro iar taxa cf. calculatorului postat de Mustang este de 6000 de Euro
Matizel și Albăstrica

Save water. Drink beer!

Re: Taxa de inmatriculare

#29
Am calculat eu pentru masina mea, euro 3 din 2005. Rezultatul e devastator :lol: :

Categoria vehiculului: M1
Norma de poluare: Euro 3
Emisie CO2:g/km 144
Vechimea autovehiculului: >7 ani
Capacitate cilindrica: 796 cm3
TAXA (in EURO): 894 EURO TAXA (in RON): 4,044 RON

REMAT scrie pe ea cand ma voi satura de revopsit!
アジアのモーター

Re: Taxa de inmatriculare

#30
iuliancro scrie:Am calculat eu pentru masina mea, euro 3 din 2005. Rezultatul e devastator :lol: :
REMAT scrie pe ea cand ma voi satura de revopsit!
Sau o radiezi din circulație, o scoți de la impozit și o dezmembrezi și o vinzi bucată cu bucată.
Matizel și Albăstrica

Save water. Drink beer!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori